
PRILOGA (k sklepu Sveta za radiodifuzijo št. 0132-1/2021/30): Analiza 
članka na spletni strani časnika Dnevnik (17. 6. 2021) 

UVODNO POJASNILO: v nadaljevanju je podano celotno besedilo 
članka, analiza pa je podana v opombah pod črto.   
 

Svet za radiodifuzijo je Radio 1 označil za kadrovsko najbolj 
nesposoben radio v Sloveniji1 
2 
Radio 1 se je danes odzval na odločitev sveta za radiodifuzijo (SRDF), ki je 
pod vodstvom Aleša Lipičnika (SMC) 21. januarja na svoji seji sprejel in 
potrdil kriterije, ki določajo, da je Radio 1 kadrovsko najslabši (najmanj 
usposobljen) radio v Sloveniji3. S tem je Radiu 1 onemogočeno 
sodelovanje na razpisih za nove frekvence4. 

                                                        
1  Sam naslov je moč razumeti tako, da gre bodisi za stališče Sveta bodisi za interpretacijo avtorja 
članka. Če beremo članek v celoti, pa je moč sklepati, da je v naslovu povzeta (ali kar citirana) trditev 
(interpretacija), podana v dopisu Radia 1. S tovrstnim zapisom se podaja vtis, da je bodisi Svet podal 
tovrstno trditev bodisi je avtor članka preučil vsa dejstva ter podal tovrstno oceno. Problematično je, 
da je trditev podana v obliki dejstva in ni označena kot mnenje, čeprav je po svoji naravi (ob 
upoštevanju dejstva, da Svet ni nikogar označeval za kadrovsko sposobnega ali nesposobnega) lahko 
samo mnenje. Gre za nekritično povzemanje mnenja druge osebe, ki je podano v obliki navajanja 
dejstev, hkrati pa ni jasno povedano, da ne gre za mnenje avtorja članka. 
Z vsebinskega vidika te trditve Svet ponovno poudarja, da nobenega od ponudnikov oziroma nasploh 
kogarkoli ni nikoli označil za nesposobnega. Gre izključno za interpretacijo tega, kaj naj bi v praksi 
predstavljalo novo oblikovano merilo, ki ocenjuje kadrovsko usposobljenost ponudnikov. 
 
2  Svet posebej izpostavlja, da avtor članka ni naveden z imenom. 
 
3  Stavek je sporen zaradi tega, ker ni jasno postavljena meja med vsebino dopisa (oziroma 
mnenja) Radia 1 in mnenjem avtorja članka. Način zapisa stavka nakazuje na to, da gre za mnenje 
avtorja članka, saj ni nikjer razvidno, da je citiran dopis Radia 1, čeprav gre predvidoma (izhajajoč iz 
članka kot celote) ponovno za navedbo iz dopisa Radia 1.  
Z vsebinskega vidika pa je podana informacija netočna, saj gre zgolj za interpretacijo dejstev, pri čemer 
ni nikjer v članku pojasnjeno, zakaj naj bi bil Radio 1 kadrovsko najslabši radio. Poleg tega je prav tako 
je netočna informacija, da je Svet potrdil in sprejel merila, saj je Svet s svojim sklepom podal pozitivno 
predhodno mnenje k merilom. Sklep Sveta tudi ni določil, kdo je kadrovsko bolj ali manj usposobljen, 
nanašal se je samo na potrditev meril, ki na enakovreden način obravnavajo vse potencialne 
ponudnike. Konkretno merilo tako ne določa, da je Radio 1 kadrovsko najslabši radio, v tem primeru bi 
šlo za vrednostno sodbo, temveč zgolj ocenjuje kadrovsko usposobljenost vnaprej nedoločenih 
ponudnikov glede na količino programa, ki ga posamezen izdajatelj pripravlja. V splošnem za ta stavek 
veljajo enake ugotovitve kot pri opombi št. 1. 
4 V splošnem tudi za ta stavek veljajo enake ugotovitve kot pri opombi št. 1. Ponovno ni 
postavljena jasna meja med vsebino stavka in interpretacijo novinarja. Z vsebinskega vidika je seveda 
podatek netočen, saj Radiu 1 (oziroma njegovim izdajateljem) nikakor ni onemogočeno sodelovanje na 



V uredništvu Radia 1 so zapisali: »Menimo, da takšna odločitev organa, kot je 
SRDF, pomeni nedopusten pritisk na neodvisen medij. Zaposleni na Radiu 1 smo 
zgroženi zaskrbljeni nad tem, da je strokovni organ podlegel političnim interesom 
in sprejel tako nerazumno in nezakonito odločitev5.« 

 
Imajo največ zaposlenih in največjo ekipo sodelavcev, ki ustvarjajo 
radijske vsebine6 
»Radio 1 ima med vsemi komercialnimi radiji v Sloveniji največ zaposlenih in 
največjo ekipo sodelavcev, ki ustvarjajo radijske vsebine7. Radio 1 je po 
raziskavah Mediane, Ninamedie in Valicona najbolj poslušan radio v Sloveniji. 
Jutranji radijski program z Denisom Avdičem nastaja s pomočjo številčne ekipe, 
ki se vsak dan trudi pripravljati zanimive in zabavne vsebine. Da ekipa Radia 1 
dela dobro, potrjuje tudi visok odziv na družbenih omrežjih, kjer ima Radio 1 več 
kot 300.000 sledilcev. Pretekli teden se je zaključila akcija, v kateri so zaposleni 
Radia 1 in sodelavci skupaj s poslušalci zbrali več kot 800.000 EUR, kar bo več 
2500 otrokom iz socialno šibkih družin omogočilo letovanje na morju. Če bi bila 
ekipa Radia 1 najmanj usposobljena, kot ocenjuje SRDF, take akcije sploh ne bi 
uspela izpeljati8. Napisati kriterije, ki ekipo Radia 1 etiketirajo za najbolj 

                                                        
novih javnih razpisih, nobeno razpisno merilo namreč ne omejuje možnosti kateregakoli ponudnika, 
da kandidira na kateremkoli prihodnjem razpisu. 
 
5  V tem primeru je mnenje Radia 1 navedeno konkretno v navednicah. Gre za mnenje Radia 1, 
kjer je subjektiven pogled vsekakor dovoljen, vendar pa gre za trditev, ki je avtor članka očitno ni 
dodatno preverjal ali se do nje opredelil. Trditev je pavšalna, nikjer ni pojasnjeno, v čem naj bi bila 
odločitev Sveta nerazumna, politično motivirana in nezakonita. Nezakonitost kot dejstvo je npr. lahko 
šele posledica odločitve sodišča. V tem stavku je najbolj problematično to, da avtor članka tovrstnih 
pavšalnih trditev ni dodatno preverjal pri drugih virih oziroma pri samem Svetu. 
 
6  Avtor članka je najbrž povzel vsebino dopisa Radia 1, vendar pa tudi te izjave ni postavil v 
navednice, temveč umestitev podatka v tekst deluje kot avtorjevo podajanje dejstev, za katerega ne 
ponudi nikakršne dodatne obrazložitve. Trditev, ki je po izvoru najbrž izjava iz dopisa Radia 1, je 
predstavljena kot dejstvo, ki ni z ničemer podkrepljeno, hkrati pa ni jasno, kdo je avtor te izjave in 
kdo sprejema odgovornost za točnost (Radio 1 ali avtor članka). 
 
7  Trditev je postavljena v navednice, pri tem pa je problematično, da avtor članka teh navedb ni 
dodatno preveril ali se do njih opredelil. Primeroma, Radio 1 je radijska mreža, ki jo sestavlja 18 
radijskih programov več različnih izdajateljev, s tem pa ni jasno, ali se trditev nanaša samo na 
ponudnika na javnem razpisu RADIO PRO 1 d.o.o. (edini od soizdajateljev mreže Radio 1 je oddal 
ponudbo na javni razpis), ki je izdajatelj znatnega deleža omenjenih mrežnih programov, ali na vse 
izdajatelje teh programov. Gre za odsotnost dodatnega preverjanja dejstev, s čimer uporabniku niso 
na voljo ključni podatki za ustvarjanje lastnega mnenja. 
8  Navedba je sicer postavljena v navednice, vendar ni umestna. Sam Zakon o medijih namreč 
izrecno omenja kadrovsko usposobljenost za oddajanje radijskega programa, s katero pa izvedba 
humanitarne akcije, navkljub nedvomno plemenitemu namenu, nima neposredne povezave. Ponovno 
manjka dodatno preverjanje relevantnosti navedb Radia 1. 



nesposobno v državi, je klofuta brez primere vsem slovenskim medijem in ne le 
Radiu 1,« so še zapisali in dalje pojasnili njihovo domnevo, zakaj je prišlo do te 
odločitve. 

 
Dovolijo si »šaljenje na račun trenutne oblasti« 
»Res je, da se Radio 1 v svoji satiri obregne tudi ob trenutno vlado. Odločitev 
SRDF pod vodstvom predsednika iz stranke Aleša Lipičnika iz stranke SMC9 
razumemo kot kazen, ker si dovolimo šaliti se na račun trenutne oblasti. Zaradi 
šaljivega videa o ministru, ki poskuša mamo prepeljati na Hrvaško (video je imel 
več kot 2 milijona ogledov), smo bili deležni številnih pritiskov in groženj10.« 
S tem, ko je SRDF razglasil Radio 1 za kadrovsko najslabši radio v državi11, je Radiu 
1 do nadaljnjega onemogočeno sodelovanje na razpisih za nove frekvence12. »To 
potezo razumemo kot svarilo tudi ostalim radijem, kaj jih čaka, če ne bodo 
'poslušni'. Menimo, da je izredno nevarno za neodvisnost slovenskih medijev, če 
bo SRDF postal orodje za kaznovanje v rokah trenutne politike.« 
 

                                                        
 
9  Podatek, da je predsednik SRDF član stranke SMC, je star najmanj 5 let. Predsednik Sveta ne 
opravlja   nobene funkcije v nobeni stranki, morebitno članstvo v stranki brez vseh funkcij, pa je 
občutljiv (poseben) osebni podatek, ki ga kot takega varuje Uredba EU 2016/679  (GDPR) in se varuje 
z isto stopnjo varovanja kot npr. zdravstveni podatki. Gre za nepooblaščeno navajanje nepreverjenih 
posebnih osebnih podatkov, hkrati pa gre poleg tega za informacijo, ki je podana izven konteksta 
vsebine članka in z njo nima vsebinske povezave. 
 
10  Avtor članka je na tem mestu navedel samo citat Radia 1, pri čemer pa se ni potrudil preveriti 
tega podatka. Splošno znano dejstvo je, da se je dogodek, o katerem govori citat, dogodil v prvi polovici 
februarja (v času kulturnega praznika). Svet je sklep, s katerim je dal pozitivno mnenje k pogojem in 
merilom, sprejel januarja, kar je zelo enostavno preverljivo dejstvo (npr. preko spletne strani Sveta), 
še posebej zato, ker je že iz samega članka jasno razvidno, da je bil predmetni sklep Sveta sprejet 
januarja (glej omembo seje v 1. odstavku članka). Tovrstno povsem nekritično povzemanje navedb in 
zanemarjanje obstoja nasprotujočih in popolnoma nelogičnih dejstev v samem članku je izrazito 
škodljivo. Z vsebinskega vidika je povsem jasno, da pozitivno mnenje Sveta k pogojem in merilom, ki 
je bilo sprejeto pred dogodkom, katerega posledica naj bi bil, objektivno ne bi mogel biti posledica 
»šaljenja na račun ministra«, kot tudi ne politizacije strokovnega področja. Poleg tega je tovrstno 
sklepanje povsem neutemeljeno, nikjer ni ponujen dodaten dokaz. Svet seveda nikoli ni kakorkoli 
deloval na tovrsten način. 
11  Avtor članka je predvidoma ponovno povzel vsebino dopisa Radia 1, pri čemer pa njegove 
izjave ni postavil v navednice, temveč je informacijo, ki predstavlja zgolj mnenje, predstavil v obliki 
dejstva. Z vsebinskega vidika je trditev povsem neresnična, saj Svet vrednostnih sodb o posameznih 
subjektih ne sprejema. Velja enako kot pri opombi št. 1.  
  
12  Velja podobno kot pri opombah št. 3 in 4. 
  



Danes ob 16. uri naj bi SRDF na svoji seji odločal na osnovi teh kriterijev in zato v 
Radio 1 »javno pozivamo ostale člane sveta, da preprečijo to nezakonito 
ravnanje predsednika SRDF Aleša Lipičnika13«. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

                                                        
13  Čeprav je avtor članka postavil tekst v navednice, je ponovno problematično nekritično 
povzemanje vsebine dopisa Radia 1 brez preverjanja dejstev. Trditev, da predsednik Svet ravna 
nezakonito, ni nikjer konkretizirana oziroma utemeljena. Poleg tega je povsem zanemarjeno bistveno 
dejstvo, da je Svet kolektivno telo, ki odločitev sprejema z večino, pri čemer so bili vsi relevantni sklepi 
Sveta sprejeti soglasno. Še posebej problematičen pa je ta stavek zato, ker je zaključek celotnega 
članka, ki se tako ne sklene z ugotovitvami ali mnenjem avtorja članka, temveč z javnim pozivom 
članom Sveta k določenemu ravnanju (ki sicer ni konkretizirano). Na ta način se postavlja vprašanje, ali 
je avtor članka do predmetne problematike sploh poskusil zavzeti objektivno pozicijo z namenom 
poročanja o določeni temi ali je zgolj slepo sledil navodilom Radia 1. Še dodatno je to razvidno iz 
dejstva, da avtor članka navedb Radia 1 ni dodatno preverjal pri samem Svetu, temveč je članek objavil 
neposredno po prejemu dopisa (kot izhaja iz samega članka) ter neposredno pred izvedbo seje Sveta. 
Način pisanja (ter umestitve v tekst), ki je izrazito senzacionalističen in enostranski, je glede na 
splošni namen novinarskega dela, to je obveščanje javnosti, izjemno netočen in povsem neprimeren. 


