
1 
 

 

 
 
 
 
 
Številka: 0132-1/2021/30 
Ljubljana, 1. september 2021                                                    
 
 
 
Svet za radiodifuzijo je na podlagi 1. odstavka 100. člena Zakona o medijih (Uradni list RS, 
št. 110/06 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08 – ZPOmK-1, 77/10 – ZSFCJA, 90/10 – odl. 
US, 87/11 – ZAvMS, 47/12, 47/15 – ZZSDT, 22/16, 39/16, 45/19 – odl. US, 67/19 – odl. US, 
82/21) na svoji 52. redni seji 31. avgusta 2021 soglasno sprejel naslednji:  
 

sklep: 
 
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) ugotavlja, da so se v zvezi z javnim razpisom za 
dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo – splošni/2021 pojavili pritiski 
na Svet kot celoto, osebni pritiski na posamezne člane Sveta in izrazito netočno medijsko 
poročanje, ki je imelo za posledico očrnitev Sveta in njegovih članov v medijih.   
Svet tovrstne prakse ostro obsoja in se tovrstnim pritiskom tudi v prihodnje ne bo uklonil, saj 
se zaveda pomena zaščite neodvisnosti in strokovnosti odločitev na področju medijev.  
V zvezi z netočnim poročanjem medijev Svet poudarja, da si uporabniki medijev zaslužijo 
zaščito pred netočnimi informacijami, kot jim jo v prvi alineji 4. člena Zakona o medijih z jasno 
izraženim javnim interesom v obliki pravice do obveščenosti zagotavlja tudi obstoječi zakon. 
Gre za način javnega komuniciranja, ki je v medijskem prostoru vedno bolj prisoten, zato je 
Svet ob tem na primeru članka s spletne strani časnika Dnevnik z dne 17. 6. 2021 pripravil 
primer konkretne ocene (ne)točnosti poročanja po predlagani metodologiji Sveta iz njegovih 
letnih poročil za Državni zbor Republike Slovenije. 
Svet na tem mestu vse pristojne organe in deležnike na trgu poziva k ponovnemu razmisleku 
o uvedbi obveznosti točnega poročanja v medijsko zakonodajo. 

 
Obrazložitev: 

 
Svet je v decembru 2020 s strani Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS (v 
nadaljevanju: AKOS) prejel predlog pogojev in meril javni razpis za dodelitev radijskih frekvenc 
za analogno zvokovno radiodifuzijo – splošni/2021, h katerim na podlagi 3. odstavka 38. člena 
Zakona o elektronskih komunikacijah podaja predhodno mnenje. Pozitivno predhodno 
mnenje k predlogu pogojev in meril je Svet podal na svoji 45. redni seji dne 28. 1. 2021.  

http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2006-01-4666
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2008-01-1459
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2010-01-4217
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2010-01-4784
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2011-01-3715
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2012-01-1962
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2015-01-1930
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2016-01-0831
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2016-01-1705
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2019-01-2129
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2019-01-2942


2 
 

Med izvedbo javnega razpisa, ki ga je vodila razpisna komisija, imenovana s strani direktorice 
AKOS, je Svet s strani ponudnika na javni razpis, izdajatelja RADIO PRO 1 d.o.o. (v 
nadaljevanju: ponudnik), prejel dopis, v katerem ga le-ta poziva k razveljavitvi javnega razpisa 
zaradi domnevne nezakonitosti merila, ki se nanaša na kadrovsko usposobljenost 
ponudnikov. Neposredno pred 49. redno sejo v maju, pred katero je Svet s strani razpisne 
komisije prejel poročilo o oceni ponudb, na podlagi katerega v skladu z zakonom poda AKOS 
obrazložen predlog izbire ponudnikov, je Svet s strani istega ponudnika prejel dodaten poziv 
k razveljavitvi razpisa, v katerem je ponudnik med drugim navedel, da so bili člani Sveta 
opozorjeni na (zatrjevano) nezakonitost in neustavnost razpisnih pogojev, zato bodo v 
primeru domnevno nezakonitega odločanja člani Sveta lahko odškodninsko in moralno 
odgovorni, zoper njih pa bodo sproženi vsi ustrezni pravni postopki. Kljub dejstvu, da je bil 
prejem slednjega poziva s strani Sveta ponudniku potrjen, je bil s strani ponudnika dodaten 
pritisk pred samo sejo izvršen tako, da je bil isti poziv preko zasebnega detektiva vročen 
oziroma poskušan biti vročen dvema članoma Sveta na službenem oziroma domačem 
naslovu. 
Zaradi navedenega poziva ponudnika se je Svet odločil, da bo navedbe o domnevni 
nezakonitosti razpisnih pogojev in meril dodatno preučil, zato je odločanje o obrazloženem 
predlogu izbire ponudnikov na javni razpis prestavil na naslednjo, 50. redno sejo v juniju. Pred 
samo izvedbo seje, ki je bila 17. 6. 2021, pa so člani Sveta zasledili več medijskih zapisov, iz 
katerih je bilo moč razbrati, da je Radio 1 oziroma uredništvo Radia 1 (pri čemer Svet poudarja, 
da je ponudnik soizdajatelj Radia 1 oziroma izdajatelj večine radijskih programov, vključenih 
v mrežo Radio 1) na posamezne medijske hiše naslovil dopis, v katerem je navedena vrsta 
očitkov v zvezi z delovanjem Sveta oziroma njegovih članov ter domnevnimi krivicami, ki naj 
bi se zgodile Radiu 1 z ravnanjem Sveta. Na več spletnih portalih (Dnevnik, Žurnal24 in Svet24) 
so se tako pojavili medijski zapisi, ki so bili v veliki meri  zastavljeni kot nekritično in 
enostransko povzemanje navedb iz dopisa Radia 1. Konkretnega dopisa Radia 1 sam Svet ni 
prejel, zato lahko na njegovo vsebino sklepa samo posredno, to je iz konkretnih medijskih 
zapisov. Po mnenju Sveta navedeni članki vsebujejo nepreverjene in netočne informacije ter 
predstavljajo neutemeljeno obsodbo delovanje Sveta.  
Navkljub vsem opisanim pritiskom je Svet na 50. redni seji sprejel dva sklepa. S prvim sklepom 
je dodatno obrazložil utemeljenost (in zakonsko skladnost) merila, ki se nanaša na kadrovsko 
usposobljenost ponudnikov, z drugim sklepom pa je sprejel obrazložen predlog ponudnikov 
na javnem razpisu, ki je sledil ugotovitvam komisije na podlagi veljavne razpisne 
dokumentacije (vključno z merilom, ki je bilo predmet spotike). Ob tem Svet opozarja, da se 
je skozi predmetno merilo kadrovske usposobljenosti pokazala ena ključnih težav 
radijskega trga, to je problematika stroškov dela različnih radijskih izdajateljev na enoto 
pripravljenega programa. Iz takšnega kriterija kadrovske usposobljenosti postaja razvidno, da 
so bili pretekli pozivi nekaterih radijskih izdajateljev programov, ki niso mrežno organizirani, 
k izenačitvi pogojev dela radijskih izdajateljev v veliki meri najbrž upravičeni, saj se je izkazalo, 
da je v primeru organizacije radijske postaje kot mreže strošek dela na enoto programa z 
veliko stopnjo verjetnosti izrazito nižji in zato njihovi izdajatelji na trgu lahko dosegajo nižje 
(oglaševalske) cene v primerjavi s tistimi izdajatelji, ki radijske programe pripravljajo brez 
mrežne organiziranosti. S to problematiko se je v preteklosti že ukvarjala delovna skupina 
Sveta za področje radia, problematiko pa je obravnaval tudi sam Svet. Gre namreč za 
najpogosteje izpostavljen problem radijskega trga v Sloveniji v zadnjih desetih letih. 
Predpostavka, pri kateri se kadrovska usposobljenost (kumulativen seštevek kadrov pri 
izdajatelju) uravnoteži s količino (različnega) programa, ki naj bi ga pripravljal posamezen 



3 
 

izdajatelj, je tako lahko dobra podlaga za nadaljnji razmislek in ukrepe, ki jih je za odpravo 
anomalij na radijskem trgu potrebno sprejeti v prihodnosti. 
V zvezi z opisanim načinom postopanja ponudnika Svet ocenjuje, da gre za nedopusten pritisk 
na člane kolektivnega strokovnega telesa. Čeprav je grožnja s pravnimi sredstvi vedno 
dopustna, Svet ocenjuje, da ponudnik predvsem preko osebnih vročitev poziva ni postopal 
korektno, temveč je s tem želel vplivati na presojo posameznih članov Sveta oziroma Sveta 
kot celote. V zvezi z osebnim vročanjem poziva Svet ocenjuje tudi, da gre z veliko stopnjo 
verjetnosti tudi za kršitev zasebnosti članov Sveta, saj domači in službeni naslovi članov Sveta 
niso javno objavljen podatek in so kot osebni podatek tudi predmet ustreznega pravnega 
varstva osebnih podatkov. Svet ob tem poudarja, da podpira odprt dialog z izdajatelji tako 
radijskih kot televizijskih programov. S tem razlogom je vzpostavil dve delovni skupini, kjer 
izdajatelji s predlogi, razpravo in tudi kritiko v veliki meri lahko sodelujejo s Svetom pri 
oblikovanju stališč. 
 
Dodatno pozornost pa Svet namenja dejstvu, da je Radio 1 oziroma uredništvo Radio 1 na več 
medijskih hiš naslovil dopis, in predvsem ravnanju posameznih medijskih hiš, ki so dopis Radia 
1 na vprašljiv način povzele v obliki člankov na svojih spletnih portalih. V teh člankih Svet v 
splošnem ugotavlja več odklonov od načela objektivnega in točnega poročanja:  

- v besedilih niso jasno postavljene meje med vsebino dopisa Radia 1 (citiranja) in 
novinarskim zapisom; 

- navedbe iz dopisa so povzete nekritično, kot dejstva, brez preverjanja njihove vsebine, 
kritičnega razmisleka in iskanja nasprotnih dejstev; 

- članki v veliki meri delujejo kot navajanje dejstev, čeprav gre za navajanje mnenja iz 
dopisa Radia 1.  

Svet meni, da so mediji, ki so povzemali dopis Radia 1, z visoko stopnjo verjetnosti izkazali 
neprofesionalno delovanje in nespoštovanje novinarskih  kodeksov, s tem pa neposredno 
posegli v pravico uporabnikov do obveščenosti.  Ker lahko o obveščenosti govorimo le v 
primeru podajanja točnih informacij, Svet ponovno opozarja, da je v primeru, ko so 
informacije netočne, hkrati pa ni podana ločnica med dejstvi in mnenji, kršena pravica 
uporabnika do obveščenosti, kot jo v 1. alineji 4. člena opredeljuje Zakon o medijih. Poleg tega 
ti članki z navajanjem strankarskega članstva kršijo tudi pravico do zasebnosti predsednika 
Sveta, z netočnim poročanjem pa delo članov Sveta na neprimeren način postavljajo v luč 
nerazumnega, nezakonitega in politično motiviranega delovanja, kar je glede na predhodna 
pojasnila v diametralnem nasprotju z dejanskim stanjem, ter s tem neupravičeno škodijo tako 
ugledu predsednika Sveta kot tudi vseh njegovih članov in jih tako povsem neprikrito 
poskušajo očrniti v očeh javnosti. 
Ob tem je Svet v podkrepitev svojih trditev glede točnosti poročanja pripravil analizo enega 
od omenjenih člankov, to je tistega, ki je bil objavljen na spletni strani časnika Dnevnik in ki 
po mnenju Sveta z vidika (ne)točnosti poročanja še posebej izstopa. Z analizo članka želi Svet 
pokazati, da bralcu članka ni omogočeno objektivno razumevanje problematike. Svet 
ugotavlja, da članek kot celota krši pravico uporabnika do obveščenosti in pri tem blati člane 
Svet kot tudi predsednika Sveta. Svet na tem mestu še enkrat izpostavlja, da avtor članka 
Sveta ni pozval k predstavitvi nasprotnih stališč, pač pa je bil objavljen članek, ki je glede na 
navedbe iz samega članka nekritično povzemal navedbe iz dopisa Radia 1, brez neodvisne 
preverbe dejstev, brez jasne ločnice med navedbami iz dopisa in mnenjem avtorja članka.  

 



4 
 

Ob zaključku Svet dodaja, da se v zvezi s predmetnim člankom ni odločil za uveljavitev pravice 
do popravka ali odgovora, kot jo opredeljuje Zakon o medijih, saj je ocenil, da je ob izraziti 
kompleksnosti in vseprisotnosti pojava netočnega poročanja potrebno to problematiko 
nasloviti na čim širšem nivoju. 

 
 

Predsednik Sveta za radiodifuzijo 
Aleš Lipičnik 

 
 
 
 
 
 
Priloga: 

- Analiza članka na spletni strani časnika Dnevnik (17. 6. 2021) 
 
 
 
 
 
 
 
Vročiti po elektronski pošti:  

- Državni zbor, Šubičeva ulica 4, 1102 Ljubljana, gp@dz-rs.si;  
- Državni svet, Šubičeva ulica 4, 1000 Ljubljana, gp@ds-rs.si; 
- Ministrstvo za kulturo, Direktorat za medije, Maistrova 10, 1000 Ljubljana; 

gp.mk@gov.si; 
- Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS, Stegne 7, 1000 Ljubljana; 

info.box@akos-rs.si; 
- Radio Pro 1 d.o.o., Stegne 11B, 1000 Ljubljana; info@radio1.si; 
- Dnevnik, d.d., Kopitarjeva  ulica 2, 1000 Ljubljana; info@dnevnik.si; 
- Styria Media si, d.o.o., Italijanska ulica 8, 1000 Ljubljana; dezurni@styria-media.si; 
- SVET24 d.o.o., Vevška cesta 52, 1000 Ljubljana; redakcija@svet24.si; 
- Društvo novinarjev Slovenije, Vošnjakova ulica 8, 1000 Ljubljana; pisarna@novinar.si; 
- Združenje novinarjev in publicistov, K Roku 155, 8000 Novo mesto; info@znp.si. 

 
 
 

mailto:gp@dz-rs.si
mailto:gp@ds-rs.si
mailto:gp.mk@gov.si
mailto:info.box@akos-rs.si
mailto:info@radio1.si
mailto:info@dnevnik.si
mailto:dezurni@styria-media.si
mailto:redakcija@svet24.si
mailto:pisarna@novinar.si
mailto:info@znp.si

