
1 
 

 

 
 
 
Številka: 0132-19/2021/3 
Ljubljana, 20. maj 2021                                                

 
 
 

ZAPISNIK 
 

48. redne seje Sveta za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet), ki je bila v četrtek, 22. aprila 2021, ob 16. 
uri, in je potekala v obliki videokonference 

 
 
Prisotni člani Sveta: 
Aleš Lipičnik, predsednik Sveta, 
Jure Godler, član (od 4. točke dnevnega reda dalje), 
mag. Rina Klinar, članica, 
mag. Mitja Kregar, član, 
Samo Šter, član, 
Rok Tomažinčič, član. 
 
 
Prisotni iz vabljenih organov:  
Tanja Muha, direktorica Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljevanju: AKOS) 
Uršula Menih Dokl, vršilka dolžnosti generalne direktorice Direktorata za medije, Ministrstvo za 
kulturo (v nadaljevanju: ministrstvo) 
Janja Varšek, AKOS, 
Tomaž Gorjanc, AKOS,  
Skender Adem, ministrstvo, 
Martin Hari, AKOS, sekretar Sveta. 
 
 
Ostali vabljeni in prisotni: 
Udeležba predstavnikov zainteresirane javnosti ni bila možna.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 



2 
 

Uvod:  
Sejo je otvoril predsednik Sveta Aleš Lipičnik, ki je uvodoma ugotovil, da je Svet ob prisotnosti petih 
članov sklepčen (opomba: en član se je seji pridružil tekom obravnave 4. točke dnevnega reda).  
 
 
K točki 1.:  
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa:  
Sklep 1:  
Potrdi se v sklicu predlagani dnevni red 48. redne seje Sveta za radiodifuzijo, pri čemer se pri točki 
10. dnevnega reda beseda »lokalnega« nadomesti z besedo »regionalnega«.  
 
Sklep je bil sprejet s petimi glasovi članov Sveta ZA.  
 
Potrjeni dnevni red 48. redne seje:  

1. Določitev dnevnega reda 48. redne seje Sveta – predlog v sprejem 
2. Potrditev zapisnika 47. redne seje Sveta – predlog v sprejem 
3. Pobude in vprašanja zainteresirane javnosti – obravnava 
4. Vprašanje davčne regulacije tujih medijskih ponudnikov – obravnava 
5. Vloga družbe SK MEDIA d.o.o. za pridobitev več kot dvajset odstotkov lastninskega ali 

upravljavskega deleža oziroma deleža glasovalnih pravic v premoženju izdajatelja radijskega 
programa Radio Pohorje, družbi RADIO POHORJE d.o.o. – v predhodno mnenje 

6. Vloge družbe PRIME TIME ENTERPRISE d.o.o. za pridobitev dovoljenj za izvajanje televizijske 
dejavnosti za televizijske programe ADRIA, MUSIC TELEVISION; FOLX 3; FOLX EKSTRA; FOLX 
MUSIC TELEVISION, EUROPA; FOLX MUSIC TELEVISION, POLSKA; FOLX PLUS; ONE MUSIC 
TELEVISON, ADRIA; ONE, MUSIC TELEVISION in ZWEI, MUSIC TELEVISION – v predhodno 
mnenje 

7. Vloge družbe ROCK RADIO, d.o.o. za pridobitev dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti za 
radijske programe Rock 2, Rock 3, Rock 4, Rock 5 in Rock 6 – v predhodno mnenje 

8. Predlog pogojev in meril za javni razpis za podelitev petih (5) pravic razširjanja radijskega 
programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Zahod R2 in petih (5) pravic razširjanja 
radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Vzhod R2 – v soglasje 

9. Odvzem statusa lokalnega programa posebnega pomena za televizijski program ETV HD - v 
predhodno mnenje 

10. Odvzem statusa regionalnega programa posebnega pomena za televizijski program VAŠA 
TELEVIZIJA (VTV) - v predhodno mnenje 

11. Vlogi družbe VISUAL RADIO d.o.o. za pridobitev dovoljenj za izvajanje televizijske dejavnosti 
za televizijska programa R1 TV in Domača glasbena TV – v predhodno mnenje 

12. Razno 
 
 
K točki 2.:  
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa:  
Sklep 2: 
Potrdi se zapisnik 47. redne seje Sveta za radiodifuzijo v predloženem besedilu.  
 
Sklep je bil sprejet s petimi glasovi članov Sveta ZA.  
 
 
 
 
 



3 
 

K točki 3.:  
Pod to točko dnevnega reda so bile obravnavane štiri pobude oziroma vprašanja zainteresirane 
javnosti.  
 
Predsednik je pri prvi podtočki (prvič je bilo to vprašanje obravnavano na 47. redni seji Sveta) uvodoma 
pojasnil, da se je Svet pred nekaj leti tudi sam zavzel za razdružitev časovno deljene frekvence na 
Plešivcu ter podal pobudo za izvedbo ustreznega javnega razpisa. Nastalo rešitev, čeprav je bil izbran 
postopkovno drugačen način razdružitve, z vsebinskega vidika smatra za ustrezno.  
 
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa:  
Sklep 3/1: 
Svet za radiodifuzijo se je seznanil s pojasnili Agencije za komunikacijska omrežja in storitve 
Republike Slovenije glede dodelitve FM radijske frekvence na Svetem Križu za Radio Center Koroška.  
Svet za radiodifuzijo meni, da je bil cilj, ki je bil zasledovan pri dodelitvi te frekvence, vsebinsko 
ustrezen in skladen s predhodnimi stališči Sveta, pri čemer pa se Svet ne opredeljuje do ustreznosti 
konkretne izvedbe dodelitve frekvence in njene skladnosti z zakonodajo.  
Obrazložitev: 
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) je prejel dopis radijskega izdajatelja, iz katerega izhaja, 
da naj bi Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljevanju: 
agencija) izdajatelju programa Radio Center Koroška zaradi razdružitve time-sharing-a frekvence na 
Plešivcu, ki si jo je izdajatelj delil z izdajateljem programa Radio Velenje, brez izvedbe javnega 
razpisa podelila drugo, primerljivo frekvenco. Svet je zato od agencije pridobil pojasnila glede 
dodelitve radijske frekvence.  
Izhajajoč iz pojasnil je bila dodelitev predmetne frekvence izvedena skladno z veljavno zakonodajo, 
to je določbami Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1). V skladu z določbami 57. člena 
ZEKom-1 je agencija odločbo o dodelitvi radijskih frekvenc za lokacijo Plešivec 107,8 MHz, ki je 
predvidevala time-sharing, spremenila zaradi učinkovite uporabe radiofrekvenčnega spektra v 
javno korist, pri čemer je za Radio Center Koroška izdajatelju dodelila frekvenco na Svetem Križu. S 
tem je bil v Republiki Sloveniji odpravljen tudi zadnji time-sharing FM frekvenc, katerega veljavna 
zakonodaja sicer več ne pozna. Podobna rešitev je bila pred več leti uporabljena tudi za drugo 
razdružitev time-sharing-a na lokaciji Gora Oljka. 
Svet se je sicer s problematiko time-sharing-a na lokaciji Plešivec seznanil že ob začetku mandata v 
aktualni sestavi. Na 6. redni seji 26. 10. 2017 je sprejel sklep, s katerim je agenciji predlagal, da naj 
pripravi strokovne podlage za dodelitev radijskih frekvenc za razrešitev konkretne problematike. Na 
tem mestu Svet ugotavlja, da je agencija konkretno problematiko dejansko razrešila. Kot izhaja iz 
izreka sklepa, Svet meni, da vsebinskih nepravilnosti z vidika razrešitve problematike time-sharing-
a na Plešivcu ne vidi, pri čemer se ne spušča v presojo samega načina njene izvedbe.  
 
Sklep je bil sprejet s petimi glasovi članov Sveta ZA.  
 
 
Pri drugi podtočki je bil obravnavan dopis radijskega izdajatelja, ki opisuje problematiko analognega 
oddajanja na zahodni meji ter navaja, da je pri njenem reševanju preveč prepuščen sam sebi (dopis je 
bil sicer naslovljen na vrsto institucij). Poleg dopisa izdajatelja je Svet prejel tudi dopisa medijske 
zbornice in AKOS glede te tematike. Predsednik je uvodoma izpostavil, da je Svet že pred časom zavzel 
načelno stališče, da bi morala država, ki je lastnik frekvenc in jih je izdajatelje, podelila skladno z 
veljavnimi predpisi (izdajatelji pa jih uporabljajo skladno s predpisanimi pogoji), izdajatelje ustrezno 
zaščititi (to je pomagati na vse možne načine in na konkretni ravni). Predstavnik ministrstva je 
izpostavil, da so frekvence javno dobro, pri tem problematiki pa gre za izjemno kompleksno področje, 
ki terja reševanje na več nivojih.  
 



4 
 

Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa:  
Sklep 3/2:  
Svet za radiodifuzijo se je seznanil z dopisi izdajatelja (…), medijske zbornice pri Gospodarski zbornici 
Slovenije ter Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije glede najnovejše 
problematike oddajanja v FM tehniki na zahodni meji, predvsem glede bremena, ki ga povzročajo 
tožbe italijanskih radijskih postaj, in domnevne neodzivnosti države v zvezi s to problematiko. Svet 
za radiodifuzijo na tem mestu ponavlja svoje načelno stališče (sklep št. 0132-4/2018/27 z dne 29. 
10. 2018), v zvezi s pobudo istega izdajatelja sprejeto na 18. redni seji 25. oktobra 2018, 
posredovano Vladi RS in več ministrstvom, da gre v tem primeru za mednarodno usklajene 
frekvence, podeljene s strani Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije, 
pri čemer slovenski izdajatelji ne kršijo pravil, po katerih so jim frekvence dodeljene, zato Svet za 
radiodifuzijo meni, da Republika Slovenija ne bi smela dopustiti, da bi bili v tovrstnih sodnih 
postopkih slovenski radijski izdajatelji prepuščeni sami sebi, ampak bi se morala država sama z 
vsemi možnimi resursi nemudoma vključiti v razreševanje te problematike, vključno z aktivnim 
sodelovanjem v samih postopkih ter nudenjem materialne in strokovne podpore izdajateljem.  
Obrazložitev:  
Svet na tem mestu ponavlja ključen del obrazložitve iz zgoraj navedenega sklepa: Svet je seznanjen 
z dejstvom, da razni javni organi že aktivno (so)delujejo na področju reševanja problematike 
radijskih frekvenc na italijanski meji ter se v celostno obravnavo te tematike ne spušča. Je pa Svet 
resno zaskrbljen zaradi možnosti, da bi v konkretnih postopkih civilnopravnih tožb slovenski 
izdajatelji morali sami nositi potencialno visoke stroške sodnih postopkov in še višjih morebitnih 
odškodnin, še posebej zato, ker je radijski trg v današnjem času materialno izjemno ranljiv, 
izdajatelji pa včasih celo na robu preživetja.  
Svet meni, da bi morala Republika Slovenija uporabiti vse razpoložljive možnosti za podporo svojim 
izdajateljem v konkretnih civilnopravnih postopkih, vključno z aktivnim vstopom v pravdo kot 
stranka postopka, njeni organi pa bi morali pri tem v skladu s svojimi pristojnostmi nuditi vso 
razpoložljivo materialno in strokovno podporo.  
Radijske frekvence so last Republike Slovenije, radijski izdajatelji pa se pri oddajanju zanašajo na 
nacionalne odločbe o dodelitvi frekvenc, zato bi morali biti s strani države tudi maksimalno 
zaščiteni. Tovrstno ravnanje je izjemnega pomena, saj daje medijskemu trgu jasen signal, da lahko 
zaupa v državo in njene organe, ki se zavedajo pomena medijskega pluralizma in svoje izdajatelje 
ščitijo.  
 
Sklep je bil sprejet s petimi glasovi članov Sveta ZA.  
 
 
Pri tretji podtočki je bila obravnavana pobuda radijskega izdajatelja za izvedbo javnega razpisa za 
oddajanje v DAB+ tehniki na območju Zahod R2.  
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa:  
Sklep 3/3: 
Svet za radiodifuzijo se je seznanil s pobudo izdajatelja (…) za javni razpis za oddajanje v digitalnem 
radijskem omrežju Zahod R2.  
Svet za radiodifuzijo izdajatelju odgovarja, da je ustrezni javni razpis v pripravi, kar je razvidno tudi 
iz sklica 48. redne seje Sveta za radiodifuzijo. Pri tem si Svet skupaj z Agencijo za komunikacijska 
omrežja in storitve Republike Slovenije prizadeva, da bi bil razpis izveden pod enakovrednimi pogoji 
in da programi s statusom lokalnega programa posebnega pomena ne bi bili diskriminirani.  
Obrazložitev:  
Svet za radiodifuzijo je dne 9. 3. 2021 prejel predmetno pobudo radijskega izdajatelja ter nanjo 
odgovarja, pri čemer je potrebno upoštevati, da predmetni javni razpis še ni bil objavljen.  
 
Sklep je bil sprejet s petimi glasovi članov Sveta ZA.  



5 
 

Pri četrti podtočki je bila obravnavana pobuda medijske zbornice pri Gospodarski zbornici Slovenije za 
sprejetje ukrepov za pomoč radiodifuznim medijem (zaradi epidemije in ukrepov v zvezi z njo). 
Predsednik je uvodoma pojasnil, da Svet ne podpira splošne oprostitve izvajanja raznih obveznosti za 
izdajatelje, meni pa, da je potrebno pri preverjanju izpolnjevanja obveznosti upoštevati nastale 
okoliščine ter jih ovrednotiti pri vsakem primeru posebej.  
Člana mag. Kregar in Šter sta tekom razprave opozorila na dve povezani vprašanji, ki ju je Svet že 
obravnaval: na to, da Svet s strani Državnega zbora še ni prejel odgovora glede interpretacije 1. 
odstavka 102. člena ZIUZEOP, ter na problematiko stroškov najemanja infrastrukture v času epidemije.  
 
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa:  
Sklep 3/4: 
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) se je seznanil z dvema dopisoma medijske zbornice pri 
Gospodarski zbornici Slovenije glede sprejetja začasnih ukrepov za neovirano delovanje medijev v 
času zaprtja zaradi epidemije korona virusa.  
Svet v zvezi s tematiko iz obeh dopisov, primerljivo s podobnim sklepom, sprejetim na 3. izredni seji 
Sveta 16. 3. 2020, meni, da izdajatelji radiodifuznih medijev v času izrednih razmer ne bi smeli trpeti 
večjih negativnih posledic, ki bi izhajale iz morebitnega smiselno opravičljivega oziroma logično 
pogojenega neupoštevanja obveznosti, ki jih imajo ti mediji na podlagi zakonskih obvez, predvsem 
glede izpolnjevanja kvot, obvez iz dovoljenj za izvajanje dejavnosti ter obvez iz naslova javnega 
sofinanciranja programskih vsebin, v kolikor izdajatelji teh obvez iz utemeljenih razlogov ne morejo 
izpolnjevati. Ob tem pa Svet dodaja, da to seveda ne pomeni, da so tovrstne razmere lahko izgovor 
za popolno deregulacijo medijev in ukinitev kakršnihkoli vsebinskih obvez. 
 
Sklep je bil sprejet s petimi glasovi članov Sveta ZA.  
 
 
K točki 4.: 
Predsednik je uvodoma povedal, da gre pri vprašanju davčne obravnave tujih izdajateljev za 
kompleksno tematiko, ki ima vrsto različnih aspektov. Na tem mestu je zato predlagan splošen uvodni 
sklep, ki napoveduje bodoče aktivnosti Sveta.  
 
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa: 
Sklep 4:  
Svet za radiodifuzijo bo v prihajajočem obdobju preučil aktualno stanje na področju obdavčitve 
ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev, s poudarkom na obdavčitvi tujih ponudnikov, ki 
storitve ponujajo v Sloveniji, ter predvidoma v zvezi s tem zavzel tudi določena stališča oziroma 
pripravil določene predloge.  
Obrazložitev:  
Svet za radiodifuzijo meni, da je razširjanje avdiovizualnih medijskih storitev iz drugih držav članic 
EU v Republiki Sloveniji pojav, ki terja posebno obravnavo. Dva od pomembnih vidikov pri tem sta 
tudi odtekanje (npr. oglaševalskih) sredstev iz države, s tem pa manjšanje predvsem sredstev za 
produkcijo domačih vsebin, ter način davčne obravnave tujih ponudnikov (tudi v primerjavi z 
domačimi), tako z vidika obstoječih (npr. DDV) kot bodočih davkov (npr. prispevek za avdiovizualno 
produkcijo).  
Svet za radiodifuzijo meni, da gre za temo, ki jo velja podrobneje preučiti, vključno z obravnavo na 
delovnih skupinah Sveta za radiodifuzijo za področji televizije oziroma radia.  
 
Sklep je bil sprejet s šestimi glasovi članov Sveta ZA.  
 
 
 



6 
 

K točki 5.: 
Predstavnik ministrstva je uvodoma povedal, da je bila zadeva obravnavana že na predhodni seji, kjer 
je tudi predstavil zadevo, ugotovljena pa je bila tudi povezava med vložnikom in določenim 
televizijskim izdajateljem. Predsednik je povedal, da se je Svet pri preučitvi zadeve ukvarjal tudi z 
ugotavljanjem morebitne nezdružljivosti dejavnosti iz 59. člena ZMed. Ta se glede na jezikovno razlago 
sicer nanaša samo na posamičnega izdajatelja, ne pa tudi na povezane osebe, čeprav bi bila širša 
uporaba prepovedi po mnenju Sveta morda bolj ustrezna. 
 
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa: 
Sklep 5:  
Svet za radiodifuzijo se je seznanil s pojasnili družbe SK MEDIA d.o.o. glede razlogov za pridobitev 
deleža v izdajatelju radijskega programa Radio Pohorje, družbi Radio Pohorje d.o.o., poslovnih 
načrtov z izdajateljem ter doseganja prevladujočega položaja na trgu.  
Svet za radiodifuzijo daje Ministrstvu za kulturo pozitivno predhodno mnenje k izdaji soglasja 
vložniku za pridobitev deleža v izdajatelju Radio Pohorje d.o.o.  
Obrazložitev: 
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) je od Ministrstva za kulturo dne 2. 3. 2021 prejel 
vlogo družbe SK MEDIA d.o.o., Ciril-Metodov trg 18, 1000 Ljubljana, za  pridobitev deleža v 
izdajatelju Radio Pohorje d.o.o.  
Svet je vložnika v skladu z ustaljeno prakso pozval k podaji dodatnih pojasnil. Vložnik je v svojem 
odgovoru med drugim pojasnil, da je edini namen spremembe lastništva zavarovanje terjatve ter da 
se v vsebino in poslovanje Radia Pohorje ne bo vmešaval.  
Svet je tako ocenil, da glede na razpoložljive podatke ne obstajajo utemeljeni zadržki za podajo 
soglasja k nameravani pridobitvi deleža, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.  
Ne glede na samo odločitev pa Svet vseeno opozarja na določbo 59. člena Zakona o medijih, 
naslovljenega »nezdružljivost opravljanja radijske in televizijske dejavnosti«. Edini družbenik 
prevzemnika je namreč tudi edini družbenik druge družbe, ki je izdajatelj (trenutno enega) 
televizijskega programa. Čeprav 59. člen omejitev nezdružljivosti ob dobesedni jezikovni razlagi 
izrecno postavlja le za posameznega izdajatelja (radijskih oziroma televizijskih programov), pa je 
namen zakonodaje ob sprejetju najbrž bil zastavljen širše, v praksi pa bi se lahko predmetna določba 
razumela dvoumno.  
 
Sklep je bil sprejet s šestimi glasovi članov Sveta ZA. 
 
 
K točki 6.: 
Predstavnik AKOS je uvodoma pojasnil, da želi vložnik pridobiti več dovoljenj, večinoma za tematske 
programe, ki v veliki meri ciljajo na širše (tudi jezikovno) območje. Izpostavil je, da je v zvezi s 
postopkom izdaje dovoljenj tudi AKOS (podobno kot Svet) prejel določeno dokumentacijo s strani 
tretje osebe, ki jo bo še preučil. Na vprašanje člana Štera je pojasnil, da bo predvidoma šlo za 
programe, ki se bodo razširjali preko kabelskih oziroma IP sistemov.  
Predsednik je povedal, da je Svet prejel dokumentacijo, ki se nanaša na preteklo upravljanje 
izdajateljev istega dejanskega lastnika, iz katere je razviden obstoj slabih poslovnih praks. Ker obstaja 
tudi velika verjetnost njihovega ponavljanja, bo Svetu predlagal podajo negativnega mnenja k izdaji 
vseh dovoljenj. 
V nadaljevanju se je razprava dotaknila vprašanja, ali predmetna zadeva lahko vpliva na dovoljenja, ki 
so vložniku že izdana, pri čemer je bilo v  s strani predstavnika AKOS v splošnem pojasnjeno, da ZMed 
ne podaja tovrstnih podlag za odvzem dovoljenj, prav tako pa tudi ne izrecnih omejitev, ki bi 
določenega izdajatelja omejevale pri pridobivanju novih dovoljenj.    
 
 



7 
 

Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa: 
Sklep 6: 
Svet za radiodifuzijo se je seznanil z dopisom zainteresirane tretje osebe v zvezi z vlogami družbe 
Prime Time Enterprise d.o.o. za pridobitev devetih dovoljenj za izvajanje televizijske dejavnosti.  
Svet za radiodifuzijo daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije 
negativno predhodno mnenje k izdaji dovoljenj za izvajanje televizijske dejavnosti družbi PRIME 
TIME ENTERPRISE d.o.o. za televizijske programe ADRIA, MUSIC TELEVISION; FOLX 3; FOLX EKSTRA; 
FOLX MUSIC TELEVISION, EUROPA; FOLX MUSIC TELEVISION, POLSKA; FOLX PLUS; ONE MUSIC 
TELEVISON, ADRIA; ONE, MUSIC TELEVISION in ZWEI, MUSIC TELEVISION. Svet za radiodifuzijo ob 
tem Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije poziva, da se v nadaljnjem 
postopku odločanja o izdaji predmetnih dovoljenj za izvajanje televizijske dejavnosti opredeli tudi 
do navedb zainteresirane tretje osebe, katere dopis in njegove priloge je prejela tudi sama.  
Obrazložitev: 
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) je od Agencije za komunikacijska omrežja in 
storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) dne 10. 3. 2021 oziroma 11. 3. 2021 
prejel devet vlog družbe Prime Time Enterprise d.o.o., Hrastovec 6, 1236 Trzin, za izdajo devetih 
dovoljenj za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijske programe ADRIA, MUSIC TELEVISION; 
FOLX 3; FOLX EKSTRA; FOLX MUSIC TELEVISION, EUROPA; FOLX MUSIC TELEVISION, POLSKA; FOLX 
PLUS; ONE MUSIC TELEVISON, ADRIA; ONE, MUSIC TELEVISION in ZWEI, MUSIC TELEVISION. Iz 
dopisov agencije št. 38161-4/2021/6, 38161-5/2021/6, 38161-6/2021/6, 38161-7/2021/6, 38161-
8/2021/6, 38161-9/2021/6, 38161-10/2021/6, 38161-11/2021/6 in 38161-12/2021/6, izhaja, da so 
vloge vložnika popolne in da vložnik izpolnjuje pogoje za pridobitev dovoljenj.  
Pred samo sejo je Svet prejel tudi dopis pooblaščenca zainteresirane tretje osebe s prilogami, iz 
katerih izhaja, da je fizična oseba, ki je dejanski lastnik (kar je v preteklosti pri odločanju o vlogi 
istega izdajatelja ta fizična oseba že pojasnila tudi neposredno Svetu) in zakoniti zastopnik 
izdajatelja, pri televizijskem poslovanju v Republiki Sloveniji zagrešila vrsto finančnih nepravilnosti 
ter ustvarila večji obseg neporavnanih dolgov, pri tem pa je samo televizijsko dejavnost večkrat 
prenašala med raznimi pravnimi subjekti, ki so pogosto končali v stečaju oziroma bili izbrisani. 
Skupni zbir podatkov, ki jih prejel Svet, predstavljajo več kot zadosten razlog za utemeljeno skrb, da 
bi lahko z večjo stopnjo verjetnosti prišlo do ponavljanja slabih poslovnih praks tudi v primeru 
izdajatelja PRIME TIME ENTERPRISE d.o.o. Ob zavedanju, da gre za dejstva, ki praviloma niso 
relevantna za izvedbo postopka pridobivanja dovoljenj pri agenciji, Svet meni, da bi bila izdaja 
pozitivnega mnenja v popolnem nasprotju z interesi medijskega prostora, zato je odločil tako, kot 
izhaja iz drugega odstavka izreka sklepa, hkrati pa agencijo poziva, da se tudi sama opredeli do vseh 
relevantnih dejstev.  
 
Sklep je bil sprejet s šestimi glasovi članov Sveta ZA. 
 
 
K točki 7.: 
Predstavnik AKOS je uvodoma povedal, da izdajatelj izpolnjuje vse zakonske pogoje za pridobitev vseh 
petih dovoljenj za radijske programe, ki so po vsebini izrazito tematski. Razprava se je nato dotaknila 
vprašanja serijskega pridobivanja novih radijskih dovoljenj, predvidoma tudi s ciljem vstopanja na 
multipleks R3.  
 
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa: 
Sklep 7: 
Svet za radiodifuzijo daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije 
pozitivno predhodno mnenje k izdaji dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti družbi ROCK RADIO 
d.o.o. za radijske programe Rock 2, Rock 3, Rock 4, Rock 5 in Rock 6. 
 



8 
 

Obrazložitev: 
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet)  je s strani Agencije za komunikacijska omrežja in 
storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) dne  prejel pet vlog družbe ROCK 
RADIO d.o.o., Železna cesta 18, 1000 Ljubljana, za izdajo dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti 
za radijske programe Rock 2, Rock 3, Rock 4, Rock 5 in Rock 6. Iz dopisov agencije št. 38161-
13/2021/4,  38161-14/2021/4, 38161-15/2021/4, 38161-16/2021/4 in 38161-17/2021/4 izhaja, da 
so vloge vložnika popolne in da vložnik izpolnjuje pogoje za pridobitev dovoljenj.  
Svet je ocenil, da glede na razpoložljive podatke ne obstajajo zadržki glede izdaje novih dovoljenj 
izdajatelju, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.  
 
Sklep je bil sprejet s šestimi glasovi članov Sveta ZA. 
 
 
K točki 8.: 
Predsednik Sveta je pojasnil, da se pogoji in merila za predmetni javni razpis, ki so bili s strani Sveta 
predhodno sicer že potrjeni, z novim predlogom ne spreminjajo, temveč gre tokrat predvsem za 
določeno prilagoditev razpisnih zahtev, ki upošteva specifično situacijo izdajateljev programov s 
statusom lokalnega programa posebnega pomena.  
Direktorica AKOS je dodatno pojasnila, da imajo zadevni izdajatelji na voljo poseben rok za začetek 
razširjanja, ki je vezan na ustrezno spremembo zakonodaje, postavljen pa je tudi absolutni rok. 
Dokončno je predlagano tudi, da se na tem razpisu podeli po pet pravic za vsako od območij.  
Tekom razprave je bilo ugotovljeno, da še ni znano, kdaj bi lahko prišlo do predmetne spremembe 77. 
člena ZMed.  
 
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa: 
Sklep 8:  
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) daje Agenciji za komunikacijska omrežja in 
storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) soglasje k pogojem in merilom za javni 
razpis za podelitev petih (5) pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na 
območju Zahod R2 in petih (5) pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki 
na območju Vzhod R2. 
Obrazložitev:  
Svet je 1. 4. 2021 s strani agencije v potrditev prejel predlog pogojev in meril za zadevni javni razpis 
(priloga dopisu 38141-3/2020/4), ki je popravek predloga pogojev in meril, ki jih je Svet obravnaval 
in k njim dal soglasje že na svoji 42. redni seji dne 22. 10. 2020.   
Svet na podlagi 2. odstavka 104.a člena ZMed daje agenciji soglasje k pogojem in merilom za javne 
razpise za razširjanje programov na razpisanem območju v digitalni radiodifuzni tehniki.  
Svet je preučil predlagane popravke pogojev in meril ter dodatna pojasnila agencije glede razlogov 
zanje. Svet meni, da pogoji in merila ostajajo primerno zastavljeni in da ustrezno sledijo določbam 
ZMed, praksi predhodnih razpisov ter javnemu interesu na področju zvokovne radiodifuzije, pri 
čemer je njihova dopolnitev z ločeno zahtevo za izdajatelje lokalnih programov posebnega pomena 
smiselna in ustrezno oblikovana. Prav tako se Svet strinja, da se na tem razpisu podeli po pet pravic 
za vsako od obeh območij, čeprav je na 42. redni seji dal vnaprejšnje soglasje k podelitvi večjega 
števila pravic (po sedem).  
Svet na tem mestu ponovno opozarja na to, da je potrebno pri izvedbi razpisov upoštevati tudi 
problematiko morebitnih podvajanj programskih vsebin v več programih, ki se na istem območju 
razširjajo v digitalni radiodifuzni tehniki, tudi če do njih pride šele v času po podelitvi pravic, ter 
ponovno izraža svoje pričakovanje o prihodnjem razvoju digitalnega omrežja R2 preko minimalnega 
predpisanega obsega, ki ga opredeljuje odločba za operaterja omrežja, v primeru Ljubljanske kotline 
pa tudi, da bo le-ta pokrita tako z območja Zahod R2 kot tudi Vzhod R2.  
V skladu z navedenim je Svet odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa. 



9 
 

Sklep je bil sprejet s šestimi glasovi članov Sveta ZA. 
 
 
K točki 9.:  
Predstavnik AKOS je uvodoma pojasnil, da AKOS izvaja postopke nadzora pri izdajateljih, ki so jim bile 
tekom rednega nadzora izpolnjevanja pogojev za imetništvo statusa, ki ga je AKOS pričel v letu 2018, 
izdane odločbe o odpravi nepravilnosti. Opisal je ugotovljena odstopanja pri konkretnem izdajatelju 
ter poudaril, da vzorčenje ni bilo opravljeno v času razglasitve epidemije, pri čemer se AKOS zaveda, 
da so lahko razmere za izdajatelje zahtevne tudi izven tega obdobja. AKOS se je za predložitev zadeve 
Svetu sicer odločil v analogiji s postopkom pridobivanja statusa, kjer Svet daje predhodno mnenje.  
Predstavnik ministrstva je je izpostavil, da so tudi sami dobili dopis medijske zbornice (op.: glej tudi 
točko 3/4), na katerega so odgovorili, da odločanju poskušajo upoštevati okoliščine, povezane z 
epidemijo. Vršilka dolžnosti generalne direktorice pa je poudarila, da predlaga sprejem negativnega 
mnenja, saj so mediji v tem času v zelo težkih okoliščinah, ko je preverjanje pogojev za statuse manj 
primerno, saj ni bilo dogodkov in drugih vsebin, o katerih mediji s statusom načeloma poročajo. 
Predlagala je naložitev odprave kršitev, s čimer bi se obranil javni interes. Na vprašanje člana Kregarja 
je pojasnila tudi, da so v letu 2020 upravičenci do sofinanciranja programskih vsebin (na osnovi javnega 
razpisa ministrstva) svoje pogodbene obveznosti izpolnili.  
Glede stanja postopkov pri aktualnih preverjanjih izpolnjevanja pogojev za status je predstavnik AKOS 
na vprašanje članice mag. Klinar pojasnil, da podrobnih podatkov ne more razkrivati.  
Predsednik je podal mnenje, da je zaradi ukrepov, ki so v veliki meri veljali tudi izven časa razglasitve 
epidemije, in posledično manjšega nabora dogodkov, ukrep odvzema v tem trenutku izrazito 
nesorazmeren, Svet pa bo predlagal ustavitev postopkov in njihovo nadaljevanje po določenem 
časovnem obdobju. V zvezi s tem je direktorica AKOS izpostavila, da konkretnih postopkov (tudi v 
časovnem smislu) vnaprej ni mogoče napovedovati.  

Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa: 
Sklep 9:  
Svet za radiodifuzijo se je seznanil s pojasnili izdajatelja televizijskega programa ETV HD, ATV 
BABNIK & CO d.n.o., Litija, v zvezi  predmetno zadevo.  
Svet za radiodifuzijo daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije 
negativno predhodno mnenje k odvzemu statusa lokalnega programa posebnega pomena 
izdajatelju ATV BABNIK & CO d.n.o., Litija, za televizijski program ETV HD. 
Svet za radiodifuzijo ob tem Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije 
poziva, da se pri nadaljnjem odločanju opredeli do vseh navedb iz obrazložitve tega sklepa, ter da 
Svetu za radiodifuzijo poda tudi odgovore glede vprašanj, postavljenih v obrazložitvi.  
Obrazložitev: 
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) je s strani Agencije za komunikacijska omrežja in storitve 
Republike Slovenije (v nadaljevanju: agencija) dne 9. 4. 2021 prejel dopis št. 06121-17/2020/14, iz 
katerega med drugim izhaja, da je bilo pri programu ETV HD (prej ATV SIGNAL LITIJA) izdajatelja ATV 
BABNIK & CO d.n.o., Litija (v nadaljevanju: izdajatelj) tekom preverjanja ugotovljeno 
neizpolnjevanje nekaterih preverjanih pogojev (za ohranitev statusa lokalnega programa 
posebnega pomena), ter da lahko agencija v skladu s tretjim odstavkom 109. člena Zakona o medijih 
v okviru inšpekcijskega nadzora izdajateljici odvzame status, pridobljen na podlagi določb 77. do 80. 
člena tega zakona.  
Svet je prejel tudi dopis izdajatelja, v katerem je ta podal svoje videnje nastale situacije ter Svetu 
posredoval tudi svojo izjasnitev v predmetnem inšpekcijskem postopku, ki jo je posredoval agenciji. 
Svet je prejeto dokumentacijo podrobno preučil ter ugotovil naslednje:  

a) Svet izraža resne pomisleke, saj je agencija izpolnjevanje pogojev za ohranitev statusa 
lokalnega programa posebnega pomena preverjala v obdobju, ko je bilo izpolnjevanje 
statusov objektivno težko zagotoviti (junij 2020), ne glede na to, da v tem času epidemija ni 
bila razglašena. 



10 
 

b) Svet ne more zaobiti dejstva, da je agencija izpolnjevanje pogojev za ohranitev statusa pri 
izdajatelju ponovno preverjala manj kot dve leti po tem, ko je pri istem izdajatelju že 
preverjala izpolnjevanje istih pogojev, pri čemer je pri prvem preverjanju ugotovila 
odstopanja samo glede enega od pogojev (števila zaposlenih), izdajatelj pa je nepravilnost 
v danem roku tudi odpravil. Ne glede na to je agencija v relativno kratkem času ponovno 
preverila tudi druge pogoje za ohranitev statusa.  

c) Svet ugotavlja, da niso na voljo podatki glede splošnega stanja na televizijskem trgu v 
relevantnem obdobju, ki bi ugotovljena odstopanja pri izdajatelju lahko postavil v ustrezen 
kontekst oziroma primerjalno.  

d) Svet ugotavlja, da je red velikosti kršitev, ki jih ugotavlja agencija, relativno majhen, 
ugotovljeno dejansko stanje pa terja ponovno preučitev.  

e) Svet v vsakem primeru meni, da bi bil odvzem statusa v danem primeru povsem 
nesorazmeren in pretiran ukrep, ki bi bil tudi v škodo pluralnosti medijskega prostora ter 
prebivalstva na lokalnih območjih.  

Ad a)  
Svet ugotavlja, da čas inšpekcijskega pregleda časovno sovpada z obdobjem po koncu 
administrativnega ukrepa razglašene epidemije, kar pa seveda ne pomeni, da so bili v tem času 
odpravljeni vsi ukrepi, ki so veljali od razglasitve epidemije marca 2020, saj od takrat pa vse do danes 
ni bilo dneva, v katerem ne bi veljali vsaj nekateri ukrepi oziroma paketi ukrepov za omejevanje 
epidemije. Predvidevanje agencije, da bo nadzor programa v času, ko epidemija ni razglašena, dal 
relevantne rezultate, ki odražajo običajno stanje delovanja obravnavanega izdajatelja, je po mnenju 
Sveta izrazito napačna. V času pregleda zagotovo še ni bilo mogoče odpraviti motenj, ki so jih v 
poslovanje izdajateljev vnesli omejitveni ukrepi in epidemija. Po mnenju Sveta je potrebno 
upoštevati tudi splošno znano dejstvo, da vse od marca 2020 veljavni omejitveni ukrepi za zajezitev 
epidemije najbolj omejujejo prav tiste dejavnosti, ki so pogosto predmet obravnave lokalnih 
programskih vsebin lastne produkcije - ves ta čas so bili bolj ali manj omejeni ali prepovedani tako 
javni športni kot tudi kulturni dogodki, pa tudi velika večina vseh drugih oblik javnih prireditev in 
javnega združevanja. Tako je vsebin, ki naj bi jih obravnavala televizijska lastna produkcija, 
objektivno bistveno manj, kar je še posebej izrazito na manjšem, lokalnem oziroma regionalnem 
nivoju, kjer je zaradi manjšega področja vpliv razmer še toliko večji. Potencialen upad količin teh 
vsebin je vsekakor razumljiv in logičen, saj dogodka ni mogoče prenašati, če dogodka ni. 
Nenazadnje pa je potrebno upoštevati, da je epidemija največ težav povzročila ravno lokalnim in 
regionalnim medijem, saj so ti utrpeli relativno velik padec prihodkov iz naslova oglaševanja, drugo 
težavo pa predstavljajo tudi relativno majhne ekipe zaposlenih, saj jim v razmerah, ko morajo 
nekateri v karanteno ali v bolniški stalež, ne ostaja veliko manevrskega prostora za "reorganizacijo". 
Svet od agencije pričakuje, da se bo opredelila tako do vseh navedb izdajatelja v zvezi s tem, kako so 
razmere v tem obdobju vplivale na pripravo programa, kot tudi navedb Sveta iz tega sklepa.  
Ad b) 
Svet ugotavlja, da se agencija v uvodnem delu dopisa št. 06121-17/2020/14 sklicuje na to, da je 
izpolnjevanje cele vrste pogojev in zahtev za ohranitev statusa lokalnega programa posebnega 
pomena ponovno preverjala v juniju 2020, čeprav je bil podoben postopek izveden že v letu 2018, 
izdajatelj pa je edino ugotovljeno nepravilnost (število zaposlenih) odpravil januarja 2019. V 
ponovnem nadzoru v letu 2020 je nato agencija ugotovila drugačen tip kršitev, in sicer kršitve, ki se 
nanašajo na količino in vrsto lokalnih vsebin lastne produkcije.  
Svet zato na tem mestu od agencijo pričakuje pojasnila:  

- Zakaj je bil postopek nadzora nad izdajateljem ponovno uveden v tako kratkem času in se 
je ponovno preverjal vrsta pogojev z ohranitev statusa, tudi z ozirom na dejstvo, da je bilo 
neizpolnjevanje pogojev pri predhodnem nadzoru ugotovljeno samo v zvezi s številom 
zaposlenih?  

- Na kakšen način je predhodni nadzor iz leta 2018, kjer je bil postopek zaključen, povezan z 
nadzorom iz leta 2020, glede na to, da ga agencija omenja v svojem dopisu? Ali bi ta 



11 
 

povezava lahko bila podlaga za ugotovitev, da izdajatelj kršitev na odpravlja, s čimer bi bil 
morebiten odvzem statusa vsebinsko bolj utemeljen? 

- Na kakšni podlagi, po kakšnih kriterijih in zoper kako širok krog izdajateljev televizijskih (in 
radijskih) programov posebnega pomena je agencija uvedla nadzor v letu 2020? 

Ad c) 
Svet ponovno opozarja, da je bil pregled opravljen v času časovnega "okna" med razglašeno 
epidemijo, zato je nemogoče govoriti o pregledu v času normalnega delovanja. Obenem pa se Svet 
sprašuje, ali je agencija v danem obdobju opravila večje število podobnih pregledov, s čimer bi lahko 
pridobila več podatkov glede tega, kaj se je v navedenem času dogajalo na področju produkcije 
lokalnih vsebin. Tako si ni mogoče ustvariti bolj celovite primerjalne slike, kaj vse se je zaradi nastalih 
razmer dogajalo in se še dogaja z večino izdajateljev, posledično pa tudi ni moč primerjalno ugotoviti 
reda velikosti kršitev, ki naj bi se pojavljale na področju televizijskih in radijskih izdajateljev s 
podeljenimi statusi programov posebnega pomena. 
Posledično je tako nemogoče ugotoviti, ali je morebiten odvzem statusa posebnega pomena 
sorazmeren glede na vsesplošno stanje in ali ni stanje epidemije in ukrepov vsesplošno okrnilo 
delovanje medijev do te mere, da bi bilo mogoče ugotoviti, ali obravnavani televizijski izdajatelj z 
manjšim odstotkom lokalnih vsebin in manjšim naborom programskih vrst sploh pomeni odstopanje 
od vsesplošnega stanja na slovenskem televizijskem trgu. Svet ob tem opozarja, da so ga lokalni 
televizijski in radijski izdajatelji že spomladi 2020 opozorili na nevzdržno stanje oziroma prosili za 
pomoč, zato je verjetnost splošnega poslabšanja stanja zelo verjetna.  
Svet na tem mestu agencijo poziva, da se opredeli tudi do tega, ali ji je znano splošno stanje 
izdajateljev televizijskih programov s statusom programa posebnega pomena v »vmesnem 
obdobju« v letu 2020.  
Ad d) 
Svet meni, da ugotovljene kršitve niso hujše narave. Pri tem opozarja, da je s strani agencije prejel 
samo povzetek ugotovitev glede izpolnjevanja pogojev, nikakor pa nima na voljo vseh podatkov, ki 
bi bili potrebni za podrobno preučitev zadeve. Glede ugotovljenih dnevnih deležev lokalnih vsebin 
lastne produkcije meni, da nima na voljo dovolj podatkov, da bi se do ugotovljene količine lahko 
opredelil, pri tem pa opozarja tudi na ugotovitve v zvezi s točkama a) in c). Ne glede na to Svet poziva 
agencijo, da ponovno podrobno preuči ugotovljene deleže ter se tudi opredeli do navedb izdajatelja 
glede posameznih vsebin, pa tudi glede zatrjevanega skrajšanja skupnega oddajnega časa 
(povečanja količine mašil v programu). Glede zatrjevanega odstopanja od pogoja iz 1. odstavka 6. 
člena Pravilnika o programih posebnega pomena pa Svet meni, da gre tu za zahteve, ki iz samega 
zakona ne izhajajo, ampak so strožje od zakonskih zahtev, zato poziva agencijo, da to dejstvo 
ustrezno upošteva, kot tudi to, da je Svet že pred časom začel aktivnosti za prenovo Pravilnika.  
Ad e) 
Svet v vsakem primeru meni, da je v danem trenutku odvzem statusa lokalnega programa posebnega 
pomena pretiran ukrep, ki je sistemsko gledano povsem neprimeren. Njegovo uvedbo bi bilo možno 
podpreti v potencialnem primeru izdajatelja, ki bi se namerno izogibal izpolnjevanju zakonskih 
obveznosti, v danem primeru pa zagotovo ni na mestu.  
To izhaja tudi iz naslednjega:  

- kot je nakazano pod točko c), vseh posledic epidemije in  ukrepov, ki so se odrazile na 
izdajateljih lokalnih in regionalnih radijskih in televizijskih programov, ta trenutek še ne 
poznamo. In ker jih ne poznamo, bi v danih razmerah in okoliščinah ukrepanje na podlagi 
posamičnih pregledov lahko pomenilo izrazito neenako obravnavo posameznih izdajateljev 
in jim povzročilo veliko krivico oziroma škodo, nenazadnje pa tudi stopnji pluralnosti našega 
medijskega prostora; 

- glede na razmere na trgu in zatrjevano finančno stanje izdajatelja je verjetnost, da bi odvzem 
statusa pomenil ukinitev izdajanja televizije ETV HD, zelo velika, v vsakem primeru pa bi bilo 
v primeru odvzema statusa v prihodnje vsebin, ki jih preverjamo in merimo v dobro 
gledalcev, v etru še manj; 



12 
 

- kot je bilo povedano pod točko b), je izdajatelj v preteklosti (po izvedenem nadzoru v letu 
2018) pogoje za ohranitev statusa izpolnjeval skoraj v celoti, edino odstopanje pa je v roku 
odpravil. Ob ponovnem pregledu ni mogoče šteti, da gre za ponavljajoče se kršitve, saj so 
nova odstopanja vezana na povsem druge pogoje in zahteve, hkrati pa so glede na 
ugotovitve pod točko a) ta odstopanja več kot razumljiva in ne predstavljajo kršitve, ki bi 
lahko bila podlaga za odvzem statusa.  

Na podlagi navedenega Svet do agencije izraža jasno pričakovanje, da ukrepa odvzema statusa 
lokalnega programa posebnega pomena za program ETV HD v predmetnem postopku ne bo 
uporabila.  
Zaključek: 
Odvzem statusa lokalnega programa posebnega pomena za ETV HD bi v danih okoliščinah po mnenju 
Sveta najverjetneje povzročil veliko škodo ali celo propad enega redkih lokalnih televizijskih 
izdajateljev, kar bi bilo glede na to, da okoliščin, v katerih trenutno deluje glavnina medijev, ne 
poznamo dovolj dobro, izrazito selektivno in krivično. Tako ne poznamo primerjalne slike na 
televizijskem trgu in se ne zavedamo, kako težko je majhnim izdajateljev zagotoviti kakršenkoli obseg 
programskih vsebin. Ob ugotovitvi, da je izdajatelj ob predhodnem nadzoru vse pogoje in zahteve 
izpolnjeval, edino nedoslednost pa takoj odpravil, je verjetnost, da bo v normalnih okoliščinah 
ponovno v celoti izpolnjeval vse pogoje in zahteve za ohranitev statusa, velika. 
Zato Svet predlaga, da agencija postopek nadzora takoj ustavi, saj je bil čas pregleda ob upoštevanju 
vseh okoliščin neprimeren, ponovljen pregled pa naj se opravi v razumnem obdobju po tistem, ko 
bodo prenehali veljati ukrepi, povezani z epidemijo, in bodo s tem ustvarjeni pogoji za pregled v 
normalnih razmerah delovanja. 
Svet ocenjuje, da bi bil ob upoštevanju vseh relevantnih okoliščin ukrep odvzema statusa v tem 
trenutku nesorazmeren, prenagljen, izrazito tvegan s stališča enake obravnave izdajateljev, pa tudi 
škodljiv za medijski prostor. S strokovnega vidika je ob upoštevanju celovitega pogleda na medijski 
prostor v Republiki Sloveniji ukrep odvzema statusa posebnega pomena nesprejemljiv. Svet meni, 
da se je treba v času, ko je količina vprašanj bistveno večja kot število odgovorov, vzdržati radikalnih 
ukrepov, kar odvzem statusa posebnega pomena vsekakor je.  
Na podlagi vsega navedenega je Svet odločil tako, kot je to razvidno iz izreka sklepa. 
 
Sklep je bil sprejet s šestimi glasovi članov Sveta ZA. 
 
 
K točki 10.:  
Predsednik je uvodoma povedal, da gre za podobno zadevo kot pri predhodni točki dnevnega reda, 
zato razprave ne bi ponavljal, je pa poudaril, da je pri konkretnem izdajatelju red velikosti kršitev 
izjemno majhen ter bi bilo odvzemanje statusa tudi v normalnih okoliščinah delovanja pretiran ukrep.  
 
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa: 
Sklep 10:  
Svet za radiodifuzijo se je seznanil s pojasnili izdajatelja televizijskega programa VAŠA TELEVIZIJA 
(VTV), VTV Studio d.o.o., v zvezi  predmetno zadevo.  
Svet za radiodifuzijo daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije 
negativno predhodno mnenje k odvzemu statusa regionalnega programa posebnega pomena 
izdajatelju VTV Studio d.o.o., za televizijski program VAŠA TELEVIZIJA (VTV). 
Svet za radiodifuzijo ob tem Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije 
poziva, da se pri nadaljnjem odločanju opredeli do vseh navedb iz obrazložitve tega sklepa, ter da 
Svetu za radiodifuzijo poda tudi odgovore glede vprašanj, postavljenih v obrazložitvi.  
Obrazložitev: 
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) je s strani Agencije za komunikacijska omrežja in storitve 
Republike Slovenije (v nadaljevanju: agencija) dne 9. 4. 2021 prejel dopis št. 06121-18/2020/11, iz 



13 
 

katerega med drugim izhaja, da je bilo pri programu VAŠA TELEVIZIJA (VTV) izdajatelja VTV Studio, 
d.o.o. (v nadaljevanju: izdajatelj) tekom preverjanja ugotovljeno neizpolnjevanje nekaterih 
preverjanih pogojev (za ohranitev statusa regionalnega programa posebnega pomena), ter da lahko 
agencija v skladu s tretjim odstavkom 109. člena Zakona o medijih v okviru inšpekcijskega nadzora 
izdajateljici odvzame status, pridobljen na podlagi določb 77. do 80. člena tega zakona.  
Svet je prejel tudi dopis izdajatelja, v katerem je ta podal svoje videnje nastale situacije ter Svetu 
posredoval tudi vrsto dokumentov, med drugim tudi svojo izjasnitev v predmetnem inšpekcijskem 
postopku, ki jo je posredoval agenciji. 
Svet je prejeto dokumentacijo podrobno preučil ter ugotovil naslednje:  

a) Svet izraža resne pomisleke, da je agencija izpolnjevanje pogojev za ohranitev statusa 
regionalnega programa posebnega pomena preverjala v obdobju, ko je bilo izpolnjevanje 
statusov objektivno težko zagotoviti (junij 2020), ne glede na to, da v tem času epidemija 
ni bila razglašena. 

b) Svet ne more zaobiti dejstva, da je agencija izpolnjevanje pogojev za ohranitev statusa pri 
izdajatelju ponovno preverjala manj kot dve leti po tem, ko je pri istem izdajatelju že 
preverjala izpolnjevanje istih pogojev, pri čemer so glede na prejeto dokumentacijo 
izdajatelja bile nepravilnosti v danem roku tudi v celoti odpravljene. Ne glede na to je 
agencija v relativno kratkem času ponovno preverila vrsto pogojev za ohranitev statusa.  

c) Svet ugotavlja, da niso na voljo podatki glede splošnega stanja na televizijskem trgu v 
relevantnem obdobju, ki bi ugotovljena odstopanja pri izdajatelju lahko postavil v ustrezen 
kontekst oziroma primerjalno umestila v objektivno stvarnost.  

d) Svet ugotavlja, da je red velikosti kršitev, ki jih ugotavlja agencija izrazito majhen, 
ugotovljeno dejansko stanje pa terja ponovno preučitev. 

e) Svet v vsakem primeru meni, da bi bil odvzem statusa v danem primeru povsem 
nesorazmeren in pretiran ukrep, ki bi bil tudi v škodo pluralnosti medijskega prostora ter 
prebivalstva na lokalnih območjih.  

Ad a)  
Svet ugotavlja, da čas inšpekcijskega pregleda časovno sovpada z obdobjem po koncu 
administrativnega ukrepa razglašene epidemije, kar pa seveda ne pomeni, da so bili v tem času 
odpravljeni vsi ukrepi, ki so veljali od razglasitve epidemije marca 2020, saj od takrat pa vse do danes 
ni bilo dneva, v katerem ne bi veljali vsaj nekateri ukrepi oziroma paketi ukrepov za omejevanje 
epidemije. Predvidevanje agencije, da bo nadzor programa v času, ko epidemija ni razglašena, dal 
relevantne rezultate, ki odražajo običajno stanje delovanja obravnavanega izdajatelja, je po mnenju 
Sveta izrazito napačna. V času pregleda zagotovo še ni bilo mogoče odpraviti motenj, ki so jih v 
poslovanje izdajateljev vnesli omejitveni ukrepi in epidemija. Po mnenju Sveta je potrebno 
upoštevati tudi splošno znano dejstvo, da vse od marca 2020 veljavni omejitveni ukrepi za zajezitev 
epidemije najbolj omejujejo prav tiste dejavnosti, ki so pogosto predmet obravnave regionalnih 
programskih vsebin lastne produkcije -  ves ta čas so bili bolj ali manj omejeni ali prepovedani tako 
javni športni kot tudi kulturni dogodki, pa tudi velika večina vseh drugih oblik javnih prireditev in 
javnega združevanja. Tako je vsebin, ki naj bi jih obravnavala televizijska lastna produkcija, 
objektivno bistveno manj, kar je še posebej izrazito na manjšem, lokalnem oziroma regionalnem 
nivoju, kjer je zaradi manjšega področja vpliv razmer še toliko večji. Potencialen upad količin teh 
vsebin je vsekakor razumljiv in logičen, saj dogodka ni mogoče prenašati, če dogodka ni. 
Nenazadnje pa je potrebno upoštevati, da je epidemija največ težav povzročila ravno lokalnim in 
regionalnim medijem, saj so ti utrpeli relativno velik padec prihodkov iz naslova oglaševanja, drugo 
težavo pa predstavljajo tudi relativno majhne ekipe zaposlenih, saj jim v razmerah, ko morajo 
nekateri v karanteno ali v bolniški stalež, ne ostaja veliko manevrskega prostora za "reorganizacijo". 
Svet od agencije pričakuje, da se bo opredelila tako do vseh navedb izdajatelja v zvezi s tem, kako so 
razmere v tem obdobju vplivale na pripravo programa, kot tudi navedb Sveta iz tega sklepa.  
Ad b) 



14 
 

Svet ugotavlja, da se agencija v uvodnem delu dopisa št. 06121-18/2020/1 1 sklicuje na to, da je 
izpolnjevanje cele vrste pogojev in zahtev za ohranitev statusa regionalnega programa posebnega 
pomena ponovno preverjala v juniju 2020, čeprav je bil podoben postopek izveden že v letu 2018, 
izdajatelj pa jo je o odpravi nepravilnosti obvestil v začetku leta 2019.  
Svet zato na tem mestu od agencijo pričakuje pojasnila:  

- Zakaj je bil postopek nadzora nad izdajateljem ponovno uveden v tako kratkem času?  
- Na kakšen način je predhodni nadzor iz leta 2018, kjer je bil postopek zaključen, povezan z 

nadzorom iz leta 2020, glede na to, da ga agencija omenja v svojem dopisu? Ali bi ta 
povezava lahko bila podlaga za ugotovitev, da izdajatelj kršitev na odpravlja, s čimer bi bil 
morebiten odvzem statusa vsebinsko bolj utemeljen? 

- Na kakšni podlagi, po kakšnih kriterijih in zoper kako širok krog izdajateljev televizijskih (in 
radijskih) programov posebnega pomena je agencija uvedla nadzor v letu 2020? 

Ad c) 
Svet ponovno opozarja, da je bil pregled opravljen v času časovnega "okna" med razglašeno 
epidemijo, zato je nemogoče govoriti o pregledu v času normalnega delovanja. Obenem pa se Svet 
sprašuje, ali je agencija v danem obdobju opravila večje število podobnih pregledov, s čimer bi lahko 
pridobila več podatkov glede tega, kaj se je v navedenem času dogajalo na področju produkcije 
lokalnih vsebin. Tako si ni mogoče ustvariti bolj celovite primerjalne slike, kaj vse se je zaradi nastalih 
razmer dogajalo in se še dogaja z večino izdajateljev, posledično pa tudi ni moč primerjalno ugotoviti 
reda velikosti kršitev, ki naj bi se pojavljale na področju televizijskih in radijskih izdajateljev s 
podeljenimi statusi programov posebnega pomena. 
Posledično je tako nemogoče ugotoviti, ali je morebiten odvzem statusa posebnega pomena 
sorazmeren glede na vsesplošno stanje in ali ni stanje epidemije in ukrepov vsesplošno okrnilo 
delovanje medijev do te mere, da bi bilo mogoče ugotoviti, ali obravnavani televizijski izdajatelj z 
manjšim odstotkom regionalnih vsebin in manjšim naborom programskih vrst sploh pomeni 
odstopanje od vsesplošnega stanja na slovenskem televizijskem trgu. Svet ob tem opozarja, da so ga 
lokalni televizijski in radijski izdajatelji že spomladi 2020 opozorili na nevzdržno stanje oziroma 
prosili za pomoč, zato je verjetnost splošnega poslabšanja stanja zelo verjetna.  
Svet na tem mestu agencijo poziva, da se opredeli tudi do tega, ali ji je znano splošno stanje 
izdajateljev televizijskih programov s statusom programa posebnega pomena v »vmesnem 
obdobju« v letu 2020.  
Ad d) 
Svet meni, da ugotovljene kršitve niso hujše narave. Pri tem opozarja, da je s strani agencije prejel 
samo povzetek ugotovitev glede izpolnjevanja pogojev, nikakor pa nima na voljo vseh podatkov, ki 
bi bili potrebni za podrobno preučitev zadeve. Glede ugotovljenih dnevnih deležev regionalnih 
vsebin lastne produkcije Svet opozarja, da je ugotovljeno odstopanje (en dan od sedmih, in še to za 
samo 1,9 %) skoraj zanemarljivo, še posebej ob hkratni ugotovitvi, da je na ostale preverjane dneve 
zahtevan minimum praviloma bistveno presežen. Dodatno je potrebno opozoriti, da 1. odstavek 79. 
člena Zakona o medijih pravzaprav ne predpisuje izrecno, da mora biti delež 30 % regionalnih vsebin 
dosežen dnevno, za razliko od denimo 1. odstavka 77. člena Zakona o medijih (delež bi bilo možno 
ugotavljati tudi kot povprečje več dni, pri čemer bi bil bistveno presežen). V tem delu je ugotovljeno 
odstopanje tako minorno, da ga Svet smatra za zanemarljivega in povsem nepomembnega. V zvezi 
z ugotovitvami posameznih kršitev Svet opozarja tudi na ugotovitve v zvezi s točkama a) in c).  
Glede zatrjevanega odstopanja od pogoja iz 1. odstavka 6. člena Pravilnika o programih posebnega 
pomena pa Svet meni, da gre tu za zahteve, ki iz samega zakona ne izhajajo, ampak so strožje od 
zakonskih zahtev, zato poziva agencijo, da to dejstvo ustrezno upošteva, kot tudi to, da je Svet že 
pred časom začel aktivnosti za prenovo Pravilnika. 
Svet poziva agencijo, da v vsakem primeru ponovno podrobno preuči ugotovljene deleže ter se tudi 
izrecno opredeli do vseh navedb izdajatelja glede kategorizacije in upoštevanja posameznih 
programskih vsebin ter očitkov o ohlapni klasifikaciji programskih vsebin, še posebej v zvezi z 
ugotavljanjem prisotnosti kulturno-umetniških vsebin na oba dneva, ko naj izdajatelj po videnju 



15 
 

agencije ne bi predvajal te vrste vsebin, čeprav je izdajatelj zatrjeval drugače.  
Ad e) 
Svet v vsakem primeru meni, da je v danem trenutku odvzem statusa regionalnega programa 
posebnega pomena pretiran ukrep, ki je sistemsko gledano povsem neprimeren. Njegovo uvedbo bi 
bilo možno podpreti v potencialnem primeru izdajatelja, ki bi se namerno izogibal izpolnjevanju 
zakonskih obveznosti, v danem primeru pa zagotovo ni na mestu.  
To izhaja tudi iz naslednjega:  

- kot je nakazano pod točko c), vseh posledic epidemije in  ukrepov, ki so se odrazile na 
izdajateljih lokalnih in regionalnih radijskih in televizijskih programov, ta trenutek še ne 
poznamo. In ker jih ne poznamo, bi v danih razmerah in okoliščinah ukrepanje na podlagi 
posamičnih pregledov lahko pomenilo izrazito neenako obravnavo posameznih izdajateljev 
in jim povzročilo veliko krivico oziroma škodo, nenazadnje pa tudi stopnji pluralnosti našega 
medijskega prostora; 

- glede na razmere na trgu in zatrjevano finančno stanje izdajatelja je verjetnost, da bi odvzem 
statusa pomenil ukinitev izdajanja televizije VAŠA TELEVIZIJA (VTV), zelo velika, v vsakem 
primeru pa bi bilo v primeru odvzema statusa v prihodnje vsebin, ki jih preverjamo in 
merimo v dobro gledalcev, v etru še manj; 

- kot je bilo povedano pod točko d), so očitane kršitve zanemarljive, hkrati pa tudi potencialno 
vprašljive. Odstopanja tudi v »normalnih razmerah« ne predstavljajo kršitve, ki bi lahko bila 
podlaga za odvzem statusa.  

Na podlagi navedenega Svet do agencije izraža jasno pričakovanje, da ukrepa odvzema statusa 
regionalnega programa posebnega pomena za program VAŠA TELEVIZIJA (VTV) v predmetnem 
postopku ne bo uporabila.  
Zaključek: 
Odvzem statusa regionalnega programa posebnega pomena za VAŠA TELEVIZIJA (VTV) bi v danih 
okoliščinah po mnenju Sveta najverjetneje povzročil veliko škodo ali celo propad enega redkih 
regionalnih televizijskih izdajateljev, kar bi bilo glede na to, da okoliščin, v katerih trenutno deluje 
glavnina medijev, ne poznamo dovolj dobro, izrazito selektivno in krivično. Tako ne poznamo 
primerjalne slike na televizijskem trgu in se ne zavedamo, kako težko je majhnim izdajateljev 
zagotoviti kakršenkoli obseg programskih vsebin. Ob ugotovitvi, da so izdajateljeve kršitve vsaj 
zanemarljive (če že ne vprašljive), v preteklosti ugotovljena odstopanja pa je takoj odpravil, je 
verjetnost, da bo v normalnih okoliščinah ponovno v celoti izpolnjeval vse pogoje in zahteve za 
ohranitev statusa, velika, v vsakem primeru pa bi bil odvzem statusa (tudi v normalnih razmerah) 
pretiran ukrep.  
Zato Svet predlaga, da agencija postopek nadzora takoj ustavi, saj je bil čas pregleda ob upoštevanju 
vseh okoliščin neprimeren, ponovljen pregled pa naj se opravi v razumnem roku po tistem, ko bodo 
prenehali veljati ukrepi, povezani z epidemijo, in bodo s tem ustvarjeni pogoji za pregled v normalnih 
razmerah delovanja. 
Svet ocenjuje, da bi bil ob upoštevanju vseh relevantnih okoliščin ukrep odvzema statusa v tem 
trenutku nesorazmeren, prenagljen, izrazito tvegan s stališča enake obravnave izdajateljev, pa tudi 
škodljiv za medijski prostor. S strokovnega vidika je ob upoštevanju celovitega pogleda na medijski 
prostor v Republiki Sloveniji ukrep odvzema statusa posebnega pomena nesprejemljiv. Svet meni, 
da se je treba v času, ko je količina vprašanj bistveno večja kot število odgovorov, vzdržati radikalnih 
ukrepov, kar odvzem statusa posebnega pomena vsekakor je.  
Na podlagi vsega navedenega je Svet odločil tako, kot je to razvidno iz izreka sklepa. 
 
Sklep je bil sprejet s šestimi glasovi članov Sveta ZA. 
 
 
 
 



16 
 

K točki 11.:  
Predstavnik AKOS je uvodoma pojasnil, da gre za dva tematska televizijska programa, izdajatelj pa 
izpolnjuje vse pogoje za pridobitev dovoljenj. Posebne razprave pri tej točki ni bilo.  
 
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa: 
Sklep 11:  
Svet za radiodifuzijo daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije 
pozitivno predhodno mnenje k izdaji dovoljenj za izvajanje televizijske dejavnosti družbi Visual 
Radio d.o.o. za televizijska programa R1 TV in Domača glasbena TV.  
Obrazložitev: 
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet)  je od Agencije za komunikacijska omrežja in 
storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) dne 12. 4. 2021 prejel dve vlogi družbe 
Visual Radio d.o.o., Stegne 11B, 1000 Ljubljana, za izdajo dovoljenj za izvajanje televizijske 
dejavnosti za televizijska programa R1 TV in Domača glasbena TV. Iz dopisov agencije št. 38161-
63/2021/4 in 38161-64/2021/4 izhaja, da sta vlogi vložnika popolni in da vložnik izpolnjuje pogoje 
za pridobitev dovoljenj. Svet je ocenil, da glede na razpoložljive podatke ne obstajajo zadržki glede 
izdaje novih dovoljenj izdajatelju, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa. 
Na tem mestu pa Svet vseeno opozarja na določbo 59. člena Zakona o medijih, naslovljenega 
»nezdružljivost opravljanja radijske in televizijske dejavnosti«. Edini družbenik vložnika je namreč 
tudi edini družbenik druge družbe, ki je pri Ministrstvu za kulturo v postopku pridobivanja soglasja 
za pridobitev deleža v izdajatelju radijskega programa. Čeprav 59. člen omejitev nezdružljivosti ob 
dobesedni jezikovni razlagi izrecno postavlja le za posameznega izdajatelja (radijskih oziroma 
televizijskih programov), pa je namen zakonodaje ob sprejetju najbrž bil zastavljen širše, v praksi pa 
bi se lahko predmetna določba razumela dvoumno.  
 
Sklep je bil sprejet s šestimi glasovi članov Sveta ZA. 
 
 
K točki 12.:  
Pod to točko je Svet najprej obravnaval dve zadevi (na pobudo člana mag. Kregarja), pri katerih naj bi 
AKOS Svetu podal določena pojasnila, ter splošne zadeve, ki jih Svet sicer obravnava pod to točko 
dnevnega reda.  
 
Pri prvi podtočki je član mag. Kregar pojasnil, da v praksi prihaja do različnih mnenj glede dejanske 
pokritosti s kabelskimi sistemi ter števila ljudi, ki televizijo spremljajo preko DVB-T.  
 
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa: 
Sklep 12/1:  
Svet za radiodifuzijo poziva Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije, da 
mu v čim krajšem roku posreduje vse razpoložljive podatke glede dejanskega števila prebivalcev, ki 
televizijo spremljajo preko prizemnega digitalnega radiodifuznega signala (DBV-T).  
Obrazložitev:  
Gre za podatek, s katerim Svet za radiodifuzijo ne razpolaga in ni razviden iz javno dostopnih 
evidenc, je pa za potrebe obravnave tem, ki jih Svet obravnava, zelo pomemben, zato zanj v skladu 
s 3. odstavkom 103. člena Zakona o medijih naproša Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve 
Republike Slovenije. 
 
Sklep je bil sprejet s šestimi glasovi članov Sveta ZA. 
 
 



17 
 

Pri drugi podtočki je član mag. Kregar pojasnil, da je Svet na eni od predhodnih sej podal pozitivno 
predhodno mnenje k izdaji dovoljenja za Shoppster TV, kasneje pa se je izkazalo, da gre za program 
izdajatelja, ki je povezan z enim večjih slovenskih operaterjev elektronskih komunikacij, kar bi lahko 
bistveno vplivalo na odločanje Sveta o zadevi. Predsednik je izrazil pričakovanje, da se bo vprašanje 
pristojnosti za preverjanje dejanskih okoliščin, ki vplivajo na zadevo, dokončno razrešilo tudi za naprej. 
Predstavnik AKOS je izpostavil, da 61. člen ZMed omejitev nezdružljivosti dejavnosti izrecno postavlja 
samo za samega izdajatelja (in predvideva tudi izjemo), ne pa za povezane osebe. Predstavnik  
ministrstva je v zvezi s tem vprašanjem opozoril na spremembe na tem področju, ki jih vsebuje predlog 
ZEKom-2.  
 
Predsednik je predlagal sprejetje naslednjega sklepa: 
Sklep 12/2:  
Svet za radiodifuzijo poziva Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije, da 
se opredeli do: 

- podelitve dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti družbi Shoppster d.o.o. za 
televizijski program Shoppster TV, predvsem z vidika nezdružljivosti opravljanja 
telekomunikacijske ter radijske in televizijske dejavnosti iz 61. člena Zakona o medijih in z 
ozirom na dejstvo, da je ustanovitelj izdajatelja hkrati tudi ustanovitelj enega največjih 
slovenskih operaterjev elektronskih komunikacij; 

- vprašanja, ali je sama tovrstna dejstva dolžna preverjati tekom postopka izdaje dovoljenj za 
opravljanje radijske oziroma televizijske dejavnosti ter na njih opozarjati Svet za 
radiodifuzijo.  

Obrazložitev:  
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet)  je na 40. redni seji 27. 8. 2020 obravnaval vlogo 
družbe Shoppster d.o.o., Brnčičeva ulica 49a, 1231 Ljubljana-Črnuče, za izdajo dovoljenja za 
izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program Shoppster TV, ter Agenciji za komunikacijska 
omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija)  s sklepom št. 0132-
39/2020/2 podal pozitivno predhodno mnenje k podelitvi dovoljenja. Pri tem pa Svet s strani 
agencije ni bil izrecno opozorjen na dejstvo, da je ustanovitelj izdajatelja družba SLOVENIA 
BROADBAND S.`AR.L s sedežem v Luksemburgu, ki je hkrati tudi ustanovitelj družbe Telemach d.o.o.  
Svet opozarja, da bi seznanjenost s tem dejstvom lahko vplivalo na njegovo odločanje v predmetni 
zadevi, zato agencijo poziva, da se opredeli tako do konkretnega primera kot tudi do tovrstnih 
primerov nasploh, kot to izhaja iz izreka sklepa.  
 
Sklep je bil sprejet s šestimi glasovi članov Sveta ZA. 
 
 
Pod tretjo podtočko je Svet sprejel sklep o mesečnih nagradah ter določil datuma 49. redne seje in 
pripravljalnega sestanka nanjo.  
 
Vsi sklepi so bili sprejeti s po šestimi glasovi članov Sveta ZA. 
 
 
 
Seja se je zaključila ob 18.00.  
 
 
 
Zapisnik pripravil:       Predsednik Sveta: 
Martin Hari       Aleš Lipičnik 
 



18 
 

 
Vročiti:  

- Ministrstvo za kulturo, Maistrova ulica 10, 1000 Ljubljana – po e-pošti 
- Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS, Stegne 7, 1000 Ljubljana – po e-pošti 
- javna objava na spletni strani Sveta za radiodifuzijo 


