ZAPISNIK 39. redne seje Sveta za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet), ki je bila v ponedeljek, 30. julija 2020, in se je odvila videokonferenčno.
Sklep 1:
Potrdi se v sklicu predlagani dnevni red 39. redne seje Sveta za radiodifuzijo.
Potrjeni dnevni red 39. redne seje:
1. Določitev dnevnega reda – predlog v sprejem
2. Potrditev zapisnika 38. redne seje Sveta – predlog v sprejem
3. Poročilo o analizi televizijskega programa Exodus TV glede izpolnjevanja pogoja za status nepridobitnega programa posebnega pomena – obravnava
4. Strategija razvoja radijskih in televizijskih programov v Republiki Sloveniji – obravnava
5. Poročilo komisije o pregledu in oceni ponudb, prispelih na javni razpis za podelitev štirih pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Ljubljane – obravnava
6. Vloga družbe Visual Radio d.o.o. za pridobitev dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program AK TV – v predhodno mnenje
7. Predlogi sprememb medijske zakonodaje - obravnava
8. Razno
Sklep 2:
Potrdi se zapisnik 38. redne seje Sveta za radiodifuzijo v predloženem besedilu.
Sklep 3:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) daje Ministrstvu za kulturo negativno predhodno mnenje k dodelitvi statusa nepridobitnega televizijskega programa posebnega pomena izdajatelju Exodus d.o.o., Radovanova 2, 2000 Maribor, za televizijski program Exodus TV.
Obrazložitev:
Svet je od Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljevanju: agencija) dne 30. 6. 2020 prejel dopis št. 38160-1/2019/15 s prilogami, vključno z analizo programskih vsebin v televizijskem programu Exodus TV, ki se na podlagi prvega odstavka 81. člena ZMed vštevajo v deleže programskih vsebin za izpolnjevanje pogoja za nepridobitni status. Iz analize agencije je razvidno, da je izdajatelj na posamezne navedene dneve v dnevnem oddajnem času dosegel naslednje deleže upoštevnih vrst vsebin lastne produkcije:
- na dan 2. 9. 2019 skupno 8,66 % upoštevnih vrst vsebin, od tega 0,68 % informativnih vsebin (Slovenska oddaja Radia Vatikan v deležu 50,00 %) in 7,97 % izobraževalnih vsebin (Pogovor s predsednico Gibanja Fokolarov Mario Voce – premiera in prva ponovitev; Dober dan, dobri ljudje – premiera; Svetniki, naši vzorniki – premiera in prva ponovitev);
- na dan 4. 9. 2019 skupno 1,39 % upoštevnih vrst vsebin, od tega 0,68 % informativnih vsebin (Slovenska oddaja Radia Vatikan v deležu 50,00 %) in 1,39 % izobraževalnih vsebin (Svetniki, naši vzorniki – premiera in prva ponovitev);
- na dan 6. 9. 2019 skupno 12,57 % upoštevnih vrst vsebin, od tega 0,68 % informativnih vsebin (Slovenska oddaja Radia Vatikan v deležu 50,00 %), 9,74 % izobraževalnih vsebin (Marijino delo: Fokolari – Luč iz Afrike – premiera in prva ponovitev; Svetniki, naši vzorniki – dvakrat premiera in enkrat prva ponovitev) ter 2,15 % kulturno-zabavnih vsebin (30. Mladifest – Medjugorje – 1. del v deležu 50,00 %).
Na podlagi predloženih podatkov iz analize Svet ugotavlja, da v programu Exodus TV na nobenega od treh navedenih dni ni bilo predvajanih vsaj trideset (30) odstotkov lastne produkcije informativnih, umetniških, izobraževalnih in kulturno-zabavnih vsebin, s čimer po mnenju Sveta ni zadoščeno pogoju iz 1. odstavka 81. člena ZMed. V skladu za navedenim je Svet za radiodifuzijo odločil tako, kot to izhaja iz izreka sklepa.
Pri presoji glede izpolnjevanja predmetnega pogoja se je Svet v celoti zanesel na prejete podatke, ki jih ni dodatno preverjal.
Sklep 4:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) sprejema izhodišča za pripravo strategije razvoja radijskih in televizijskih programov v Republiki Sloveniji (v nadaljevanju: strategija). Svet meni, da je potrebno pri pripravi strategije izhajati iz naslednjih temeljnih načel:
- zagotovitev optimalnih pogojev za delo medijev,
- zagotovitev večjih možnosti radiodifuznega razširjanja vsebin izdajateljev (čim hitrejša podelitev razpoložljivih digitalnih pravic in vseh že usklajenih FM frekvenc ter uskladitev čim več novih FM frekvenc in frekvenc za DAB+ omrežja),
- zagotovitev čim večje pluralnosti medijev in preprečevanje zmanjševanja le-te,
- povečevanje raznolikosti medijske ponudbe tako na območju celotne države kot znotraj posameznih regij,
- upoštevanje načela enakih možnosti in enake obravnave za istovrstne medije (npr. vpis v slovenščino adaptiranih programov tujih televizijskih izdajateljev v razvid medijev),
- omogočanje vstopa na trg novim, neodvisnim izdajateljem,
- spoštovanje pravice do informiranosti državljanov RS,
- zagotovitev točnosti poročanja,
- preprečevanje za medijski trg škodljivih koncentracij,
- povečevanje deleža lastne produkcije v slovenskih medijih,
- povečevanje deleža slovenske avdio in video produkcije,
- vzpodbujanje slovenske kulture in umetnosti v medijih,
- dvig kvalitete rabe slovenskega jezika v medijih,
- skrb za kulturo javnega dialoga v medijih.
Obrazložitev:
Navedena vsebinska izhodišča so skladna z vsebinskimi temami, ki jih je Svet navedel že v letnih poročilih za leto 2017/2018 in 2018/2019. Svet pričakuje, da bo strategija pri predlaganih rešitvah upoštevala navedena temeljna načela.
Sklep 5:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) predlaga, da se na javnem razpisu za podelitev štirih pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Ljubljane, v skladu z ugotovitvami iz poročila komisije o pregledu in oceni ponudb, pravica razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Ljubljane podeli ponudniku RGL, d.o.o., Ljubljana za radijski program Radio Salomon (ponudba št. 8).
Obrazložitev:
Svet je od komisije za vodenje javnega razpisa za podelitev štirih pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Ljubljane (v nadaljevanju: komisija) prejel poročilo o pregledu in oceni ponudb, prispelih na zadevni javni razpis. Iz poročila izhaja, da je na javni razpis prispelo sedemnajst pravočasnih in pravilno označenih ponudb dveh različnih ponudnikov za šestnajst različnih radijskih programov. Dve ponudbi sta se nanašali na isti program, zato je komisija pri pregledu in ocenjevanju upoštevala le kasneje prispelo od obeh ponudb. Nadalje je komisija ugotovila, da pri petnajstih ponudbah ponudnika ne izpolnjujeta enega od razpisnih pogojev, to je, da ne kandidirata z radijskim programom, ki se že razširja po radijskih frekvencah za analogno zvokovno radiodifuzijo, katerih območja pokrivanja se vsaj deloma pokrivajo z območjem Ljubljane, in je vseh petnajst ponudb izločila iz nadaljnjega postopka. Posledično je bila ocenjena le ena ponudba, to je ponudba št. 8.
Svet ugotovitvam komisije ne nasprotuje in ocenjuje, da so korektne in v skladu z razpisnimi pogoji in merili tako glede razlogov za izločitev večine ponudb kot tudi ocene ene ponudbe. V skladu s tem se je Svet odločil, da za dodelitev pravice razširjanja na območju Ljubljane predlaga program Radio Salomon oziroma njegovega ponudnika, RGL, d.o.o., Ljubljana.
Sklep 6:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) pozitivno predhodno mnenje k izdaji dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti družbi Visual Radio d.o.o. za televizijski program AK TV.
Obrazložitev:
Svet je od agencije dne 17. 7. 2020 prejel vlogo družbe Visual Radio d.o.o., Stegne 11B, 1000 Ljubljana, za izdajo dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program AK TV. Iz dopisa agencije št. 38161-73/2020/4 izhaja, da je agencija s strani vložnika dne 8. 7. 2020 prejela popolne vlogo ter da vložnik izpolnjuje vse pogoje za pridobitev dovoljenja.
Svet je ocenil, da ne obstajajo pomisleki glede izdaje mnenja bodočemu izdajatelju, ter je odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Sklep 7/1:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) sprejema svoje stališče glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah (ZAvMS-B).
Svet je mnenja, da bi moral predlog ZAvMS-B:
1. Opredeliti vlogo Sveta pri avdiovizualnih medijskih storitvah na zahtevo in platformah za izmenjavo videov.
2. Poleg minimalnega deleža evropskih del (30 %) v avdiovizualnih medijskih storitvah na zahtevo opredeliti tudi minimalni delež slovenskih avdiovizualnih del in obveznost njihovega postavljanja v ospredje, hkrati pa celotno materijo urediti v ZAvMS.
3. V predlogu sprememb 34. člena kot neplačljive televizijske programe opredeliti samo tiste televizijske programe, ki so za gledalca dejansko neplačljivi.
Obrazložitev:
Predlog ZAvMS-B skladno s prenovljeno Direktivo o avdiovizualnih medijskih storitvah predvideva uveljavitev določenih pravil tudi za platforme za izmenjavo videov: tako so zajete storitve, kot so YouTube, in avdiovizualne vsebine, ki se delijo prek družbenih medijev, kot je Facebook. Primerljivo s sistemom, ki velja za avdiovizualne medijske storitve na zahtevo, bo tudi platforme za izmenjavo videov potrebno priglasiti pri Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS, tako kot tudi njihove spremembe in prenehanje. Svet meni, da bi moral tudi sam v tem postopku imeti določeno vlogo, primerljivo s podajo predhodnih mnenj k izdaji oziroma prenosu dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti, kot to opredeljuje Zakon o medijih.
Predlog ZAvMS-B predvideva, da se v avdiovizualnih medijskih storitvah na zahtevo, ki morajo po novem imeti v svojem katalogu vsaj 30-odstotni delež evropskih del, zagotovi tudi, da se ta dela postavijo v ospredje. Po mnenju Sveta bi bilo to obveznost smiselno dopolniti tudi z minimalnim deležem slovenskih avdiovizualnih del ter obveznostjo, da se tudi slovenska avdiovizualna dela ustrezno postavijo v ospredje. Zaradi preglednosti in jasnosti zakonskih obvez bi bilo tudi smiselno, da se ta delež tudi za izdajatelje televizijskih programov v celoti uredi v tem zakonu (definicija slovenskih avdiovizualnih del in delež v televizijskih programih sta trenutno urejena v Zakonu o medijih), definiciji evropskih in slovenskih del ter načini izračuna deležev obojih pa se ustrezno poenotijo.
Predlog ZAvMS-B krog neplačljivih televizijskih programov širi na vse televizijske programe, ki so uvrščeni v osnovne programske sheme (večjih) operaterjev, ne glede na to, ali je za te programe potrebno dodatno plačilo (RTV prispevek se pri tem ne šteje kot dodatno plačilo). Svet se je v preteklosti že večkrat javno opredelil do tega vprašanja in poudaril, da je potrebno pri uveljavitvi seznama pomembnejših dogodkov za televizijski prenos ustrezno zaščititi tudi potrošnike, z izrecnim poudarkom na preprečevanju prisilnih nakupov televizijskih programov znotraj paketov operaterjev, ter zagotoviti, da so pomembnejši dogodki brez prisilnih nakupov dostopni čim večjemu krogu gledalcev.
Sklep 7/2:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) se je okvirno seznanil s predlogom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o medijih (ZMed-E). Svet bo podrobno mnenje glede posamičnih zakonskih rešitev pripravil na 40. redni seji v avgustu.
Svet pooblašča predsednika Sveta, Aleša Lipičnika, da v obdobju do 40. redne seje v morebitnih javnih razpravah oziroma pri pristojnih telesih izraža stališča Sveta glede aktualnega predloga ZMed-E, ob upoštevanju izhodišč iz Letnega poročila Sveta za obdobje 2018/2019.
K točki 8 so bili sprejeti standardni sklepi.
Celoten zapisnik 39. redne seje je dostopen TUKAJ.
Zapisnik 39. redne seje Sveta za radiodifuzijo je bil potrjen na 40. redni seji 27. avgusta 2020.