ZAPISNIK 13. redne seje Sveta za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet), ki je bila v torek, 30. maja 2023, ob 16. uri, na sedežu Sveta, Stegne 7, v Ljubljani
Sklep 1:
Potrdi se v sklicu predlagani dnevni red 13. redne seje Sveta za radiodifuzijo.
Potrjen dnevni red:
1. Določitev dnevnega reda 13. redne seje Sveta – predlog v sprejem
2. Potrditev zapisnika 12. redne seje Sveta – predlog v sprejem
3. Vloga družbe ARENA CHANNELS GROUP d.o.o. Beograd za pridobitev več kot dvajset odstotkov lastninskega ali upravljavskega deleža oziroma deleža glasovalnih pravic v premoženju televizijske izdajateljice ARENA SPORT d.o.o. – v predhodno mnenje
4. Vloga družbe Kanal A d.o.o. za prenos dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program Kanal A – v predhodno mnenje
5. Seznam pomembnejših dogodkov za televizijski prenos – obravnava
6. Predlog pogojev in meril za izbiro ponudb na javnem razpisu za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo - splošni 2023/1 – v predhodno mnenje
7. Prošnja za soglasje k pogojem in merilom za javni razpis za podelitev treh pravic razširjanja televizijskega programa na območju Republike Slovenije – v soglasje
8. Načrtovanje dela in sredstev Sveta v letu 2024 - obravnava
9. Letno poročilo Sveta za radiodifuzijo za obdobje 2022/2023 – obravnava
10. Razno
Sklep 2:
Potrdi se zapisnik 12. redne seje Sveta za radiodifuzijo v predloženem besedilu.
Sklep 3:
Svet za radiodifuzijo daje Ministrstvu za kulturo pozitivno predhodno mnenje k izdaji predhodnega soglasja vložniku, ARENA CHANNELS GROUP d.o.o. Beograd, za pridobitev deleža v izdajateljici več televizijskih programov, družbi ARENA SPORT d.o.o.
Obrazložitev:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) je od Ministrstva za kulturo 3. 5. 2023 prejel vlogo družbe ARENA CHANNELS GROUP d.o.o. Beograd, Milutina MIlankovića 9A, 11070 Beograd, Srbija, za izdajo predhodnega soglasja za pridobitev več kot dvajset odstotkov lastninskega ali upravljavskega deleža oziroma deleža glasovalnih pravic v premoženju izdajateljice več televizijskih programov, družbi ARENA SPORT d.o.o., Šlandrova ulica 4B, 1231 Ljubljana-Črnuče, ter pripadajočo dokumentacijo.
Svet je ocenil, da glede na podatke iz prejete dokumentacije ter ob upoštevanju dejstva, da je vložnik že imetnik 50 % deleža v izdajatelju, ne obstajajo utemeljeni zadržki za podajo soglasja k nameravani pridobitvi deleža, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Sklep 4:
Svet za radiodifuzijo daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije pozitivno predhodno mnenje k prenosu dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program Kanal A, izdajatelja Kanal A d.o.o., na družbo POP TV d.o.o. Ljubljana.
Obrazložitev:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) je od Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) 11. 5. 2023 prejel vlogo izdajatelja Kanal A d.o.o., Kranjčeva ulica 26, 1000 Ljubljana, za prenos dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program Kanal A. Iz dopisa agencije št. 38161-31/2023/2 med drugim izhaja, da vloga vložnika vsebuje zahtevane sestavine iz 8. člena Splošnega akta o dovoljenju za izvajanje radijske ali televizijske dejavnosti ter da POP TV d.o.o. Ljubljana izpolnjuje pogoje za pridobitev dovoljenja.
Svet je ocenil, da glede na razpoložljive podatke, tudi ob upoštevanju dejstva, da se dovoljenje prenaša med družbama v lasti iste medijske hiše, ne obstajajo zadržki za prenos dovoljenja, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Sklep 5:
Svet za radiodifuzijo Ministrstvo za kulturo naproša, da preuči vprašanja, ki so priložena temu sklepu, oziroma jih, če je to smiselno, posreduje Evropski Komisiji, ter Svetu za radiodifuzijo posreduje ustrezne odgovore.
Obrazložitev:
Tekom postopka sprejemanja predloga prenovljenega seznama pomembnejših dogodkov za televizijski prenos in priprave gradiv za notifikacijo le-tega pri Evropski Komisiji so se pojavila določena vprašanja, ki jih je potrebno razrešiti pred nadaljevanjem postopkov, zato je Svet za radiodifuzijo pripravil vprašanja, ki so priloga temu sklepu.
Sklep 6 se ne objavlja (obrazložitev v zapisniku).
Dopolnitev na dan 25. 10. 2023: na 18. redni seji 24. 10. 2023 je bil potrjen dopolnjen zapisnik 13. redne seje (glej na dnu objave), v katerega je bil vključen tudi predmetni sklep 6.
Sklep 6:
Svet za radiodifuzijo podaja predhodno mnenje k predlogu pogojev in meril za izbiro ponudb na javnem razpisu za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo – splošni 2023/1 ter predlaga, da se pri izvedbi razpisa upoštevajo predlogi sprememb pogojev in meril, ki so priloga temu sklepu.
Obrazložitev:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) je 14. 3. 2023 s strani Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) prejel predlog pogojev in meril za izbiro ponudb na zadevnem javnem razpisu (navedeni so v Prilogi 1: Predmeti javnega razpisa ter predlog pogojev in meril za izbiro ponudb na javnem razpisu za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo – splošni 2023/1).
Javni razpis se na podlagi prvega odstavka 50. člena ZEKom-2 začne s sklepom agencije, ki mora skladno s tretjim odstavkom 50. člena ZEKom-2 med drugim vsebovati tudi pogoje in merila za izbiro najugodnejše ponudbe v skladu z zakonom, ki ureja medije. Pogoje in merila po predhodnem pisnem mnenju Sveta določi agencija v soglasju z ministrstvom, pristojnim za medije.
Svet je preučil predlagane pogoje in merila in vso ostalo predloženo dokumentacijo ter pripravil predlog sprememb nekaterih predlaganih pogojev oziroma meril, kot izhaja iz priloge temu sklepu.
Svet pričakuje, da bo agencija v smislu spoštovanja načela varstva javnih koristi omejenih javnih dobrin ter v izogib eventualnim zapletom, zaradi po mnenju Sveta nedopustnega pogoja pri delnem pokrivanju geografskega področja javnega razpisa in v smislu uravnoteženega ovrednotenja meril, proučila pripombe in dopolnitve tega mnenja in jih vnesla v predlog javnega razpisa za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo – splošni 2023/1.
Priloga k sklepu Sveta za radiodifuzijo št. 0132-8/2023/2 - mnenje Sveta glede predlaganih pogojev in meril za javni razpis za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo 2023/1 in predlogi sprememb (veza dokumenta št.: 38141-1/2023/1)
Svet je po pregledu in proučitvi dokumenta Predlog pogojev in meril za izbiro ponudb na javnem razpisu za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo – splošni 2023/1, vključno s prilogama 1 in 2, pripravil naslednje mnenje:
1. POGOJI, KI JIH MORA IZPOLNJEVATI PONUDNIK OZIROMA NJEGOV PROGRAM
Priloga 1, točka 4: Ponudnik s programom, s katerim kandidira za posamezno radijsko frekvenco oz. sklop tega javnega razpisa, ne sme v celoti ali delno pokrivati geografskega območja pokrivanja posamezne radijske frekvence oz. sklopa javnega razpisa, za katerega kandidira.
Svet smatra, da je izraz »ali delno« nepotreben in podaja mnenje, da je potrebno ta izraz iz pogoja v 4. točki izpustiti in obenem dodati besedilo, da imetnik veljavne odločbe o dodelitvi radijskih frekvenc daje izjavo, da naj se v primeru njegove izbire v postopku podelitev nove radijske frekvence šteje, da je podal predlog, da se obstoječa odločba o dodelitvi radijskega frekvence razveljavi.
Obrazložitev:
Uvodoma je potrebno pojasniti, da prvi odstavek 2. člena ZEKom-2 določa, da je namen tega zakona zagotavljanje učinkovite konkurence na trgu elektronskih komunikacij, učinkovite uporabe radiofrekvenčnega spektra in elementov oštevilčenja, univerzalne storitve in varstva pravic uporabnikov, vključno z uporabniki invalidi in uporabniki s posebnimi socialnimi potrebami, ter pravice do komunikacijske zasebnosti uporabnikov javnih komunikacijskih storitev, kot tudi okrepljenih pravil glede zagotavljanja varnosti omrežij in storitev, vključno v luči obvladovanja tveganj, ki jih prinašajo nove tehnologije.
Ugotavljamo, da se v praksi dogaja, da učinkovanje več različnih pravnih pravil iz ZEKom-2 povzroča dejanske učinke, na podlagi katerih imetnik obstoječe radijske frekvence za opravljanje analogne radiodifuzije ne more sodelovati v postopkih pridobivanja novih radijskih frekvenc za enako geografsko območje. Čeprav v določbah ZEKom-2 v zvezi s tem negativnim pogojem ni izrecne določbe, pa je glede na pretekle razpise sklepati, da se v njih pojavljajo določene (čeravno ne povsem enake) zahteve, ki nimajo osnove v zakonskem predpisu, pri čemer pa je njihov učinek tak, da prihaja do izkrivljanja učinkovite konkurence, ki je glede na določbo 2. člena ZEKom-2 eden izmed glavnih namenov sprejetega zakona. Če je dejanski učinek določbe posameznega razpisa tak, da onemogoča vložitev vloge za pridobitev nove radijske frekvence že obstoječim imetnikom, potem je takšna določba razpisa (ali podzakonskega predpisa) v nasprotju z namenom samega zakona in v nasprotju z ustavno varovano kategorijo svobodne gospodarske pobude in konkurence. Ni videti namreč nobenega pravno upravičenega razloga, da imetnik radijske frekvence ne bi smel sodelovati na javnem razpisu za pridobivanje novih frekvenc zgolj iz razloga, ker frekvenco že ima (morebiti je nova frekvenca, za katero si prizadeva, zanj bolj ustrezna).
Res je sicer, da svobodna gospodarska pobuda ni neomejljiva in absolutna, vendar pa so omejitve dopustne, če so utemeljene. Ustavno sodišče to izraža z zahtevo, da »je za to izkazana javna korist" (odločba U-I-16/98). In ravno zato se radijske frekvence podeljujejo po posebnem postopku in na način, predviden z zakonom, ter se na tak način razdeljuje dobrina, ki je sicer omejena in je ni mogoče uporabljati na način, da bi bila dostopna vsem. Vendar pa pogoj (ne)imetništva radijske frekvence že v samem izbirnem postopku ne more služiti namenu varstva javne koristi, temveč v tej fazi nedopustno izkrivlja konkurenco, saj se s tem pogojem manjša število potencialnih ponudnikov. Za tak pogoj tudi ni nobenega dopustnega razloga, saj že sam ZEKom-2 v 70. in 71. členu predvideva postopek spremembe in razveljavitve odločbe o dodelitvi radijskih frekvenc, ki se lahko poda tudi na predlog imetnika odločbe. Glede na navedeno bi se moralo v razpise (pred tem pa še v zakonske predpise) dodati besedilo, da imetnik veljavne odločbe o dodelitvi radijskih frekvenc daje izjavo, da naj se v primeru njegove izbire v postopku podelitev nove radijske frekvence šteje, da je podal predlog, da se obstoječa odločba o dodelitvi radijskega frekvence razveljavi. Tako bi lahko vsak imetnik sodeloval na razpisih za podelitev novih frekvenc, obenem pa bi bilo spoštovano načelo varstva javnih koristi omejene javne dobrine.
2. RAZPISNA MERILA IN NAČIN NJIHOVE UPORABE – OCENJEVANJE
Svet je pri pregledu meril iz priloge 1, predloga javnega razpisa za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo – splošni 2023/1 ugotovil, da so merila taksativno našteta, kot predvideva 104. člen ZMed. Svet nadalje ugotavlja, da so nekatera merila premalo ovrednotena, nekatera merila pa preveč ovrednotena, zato svet smatra, da so merila neuravnotežena in predlaga naslednje popravke pri vrednotenju meril:
- pri merilu 1. Obseg lastne produkcije (0-10 točk) število točk poveča na 16.
- pri merilu 1. Politična nevtralnost programa (0-3 točk) število točk zmanjša na 2.
- pri merilu 3. Žanrska in tematska raznovrstnost programske ponudbe (0-8 točk) se število točk poveča na 16.
- pri merilu 6. Mnenje pristojnega organa lokalne skupnosti o utemeljenosti pokrivanja območja z novim programom (0-12 točk)se število točk zmanjša na 3.
- pri merilu 7. Zagotovilo, da lokalna skupnost podpira lokalni oziroma regionalni radijski program (0-16 točk) se število točk zmanjša na 8. V skladu z zahtevo merila točke dobijo samo lokalni in regionalni programi posebnega pomena.
- pri merilu 12. Prednostno upoštevanje programov posebnega pomena (0-4 točk) se število točk poveča na 8.
Sklep 7:
Svet za radiodifuzijo daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije soglasje k pogojem in merilom za javni razpis za podelitev treh pravic razširjanja televizijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Republike Slovenije.
Obrazložitev:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) je 16. 5. 2023 s strani Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) v potrditev prejel predlog pogojev in meril za zadevni javni razpis (priloga dopisu agencije št. 38141-2/2023/1).
V skladu z drugim odstavkom 104.a člena ZMed agencija v soglasju s Svetom v razpisni dokumentaciji za javni razpis določi pogoje in merila za izbiro ponudnikov za razširjanje radijskih in televizijskih programov na razpisanem območju.
Svet je preučil predlagane pogoje in merila. Svet meni, da so pogoji in merila primerno zastavljeni in da ustrezno sledijo določbam ZMed, praksi predhodnih razpisov ter javnemu interesu na področju radiodifuzije.
V skladu z navedenim je Svet odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Sklep 8:
Svet za radiodifuzijo sprejema predlog finančnega načrta za delo Sveta za radiodifuzijo za leto 2024. Predlog finančnega načrta z utemeljitvami je priloga temu sklepu.
Obrazložitev:
Finančni načrt za delo Sveta za radiodifuzijo je sestavni del plana dela in finančnega načrta Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS. Za potrebe postopka sprejemanja PDFN agencije za leto 2024 je Svet pripravil predlog za porabo sredstev po posameznih postavkah z utemeljitvami njihove višine.
Sklep 9:
Svet za radiodifuzijo odločanje o sprejetju Letnega poročila Sveta za radiodifuzijo za obdobje 2022/2023 prestavlja na naslednjo sejo.
Pod točko 10 so bili sprejeti standardni sklepi.
Zapisnik 13. redne seje je dostopen TUKAJ.
Zapisnik 13. redne seje Sveta za radiodifuzijo je bil potrjen na 14. redni seji 20. 6. 2023.
Dopolnitev objave dne 25. 10. 2023:
Dopolnjen zapisnik 13. redne seje je dostopen TUKAJ.
Dopolnjen zapisnik 13. redne seje Sveta za radiodifuzijo je bil potrjen na 18. redni seji 24. 10. 2023.