ZAPISNIK 13. redne seje Sveta za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet), ki je bila v četrtek, 31. maja 2018, ob 16. uri, na sedežu Sveta za radiodifuzijo, Stegne 7, v Ljubljani.
Sklep 1:
Potrdi se v sklicu predlagani dnevni red 13. redne seje Sveta za radiodifuzijo.
Potrjeni dnevni red 13. redne seje:
1. Določitev dnevnega reda – predlog v sprejem
2. Zapisnik 12. redne seje Sveta – predlog v sprejem
3. Delovna skupina za področje radia – predlog v sprejem
4. Drugi sestanek delovne skupine za področje televizije – predlog v sprejem
5. Poročilo komisije o vsebinskem pregledu in oceni ponudb za javni razpis za podelitev pravic razširjanja televizijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Republike Slovenije preko prizemnega digitalnega radiodifuznega omrežja (ali njegovega dela), ki ni rezervirano za prostodostopne programe – obravnava
6. Vloga izdajatelja SRAKA INTERNATIONAL d.o.o. za pridobitev statusa lokalnega programa posebnega pomena za radijski program Radio Sraka – v predhodno mnenje
7. Razno
Sklep 2:
Potrdi se zapisnik 12. redne seje Sveta za radiodifuzijo v predloženem besedilu.
Sklep 3:
Svet za radiodifuzijo Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS predlaga, naj javno objavi seznam mednarodno usklajenih frekvenc za radijske programe (za analogno prizemno zvokovno radiodifuzijo), kar naj stori do konca leta 2018.
Obrazložitev:
Svet za radiodifuzijo je na Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljevanju: AKOS oziroma agencija) v zvezi z razpravo na delovni skupini za področje radia o javni dostopnosti mednarodno usklajenih frekvenc za radijske programe naslovil vprašanje, ali so takšne frekvence informacija javnega značaja. V zvezi s tem je AKOS med drugim odgovoril, da so naloge agencije v zvezi z javno objavo podatkov o radijskih frekvencah določene v četrtem odstavku 31. člena Zakona o elektronskih komunikacijah ter da bo število vsakoletno usklajenih frekvenc agencija vključila v letno poročilo. Glede objave spiska mednarodno usklajenih frekvenc je AKOS pojasnil, da bo tak spisek, v kolikor bo Svet za radiodifuzijo to zahteval, skupaj z informacijami, ki so nujno potrebne za pravilno razumevanje objavljenih podatkov, skušal pripraviti do konca leta.
Svet za radiodifuzijo meni, da je transparentnost tudi na tem področju zelo pomembna za ustvarjanje zaupanja, ki je potrebno, da AKOS kot tudi Svet za radiodifuzijo lahko opravljata svoje delo na način, ki nikogar od izdajateljev ne postavlja v deprivilegiran položaj. Obenem opozarja izdajatelje, da bo seznam pripravljen na način, da bo namen in funkcija vsake posamezne usklajene frekvence jasno opredeljena. Na tej podlagi Svet za radiodifuzijo AKOS podaja predlog, kot izhaja iz izreka tega sklepa.
Sklep 4:
Svet za radiodifuzijo se strinja z delnimi sklepi in ugotovitvami skupine za TV problematiko.
Obrazložitev:
Delni sklepi sprejeti na TV skupini:
1. Operater mora zagotoviti neodplačno razširjanje vseh programov (ob izpolnjenih pogojih) tako, da so dostopni vsem uporabnikom operaterjevih storitev.
2. Zakonska obveznost operaterja je jasna in obstaja.
Obrazložitev:
Točka 2. 112. Člena: Operater mora v roku iz prejšnjega odstavka omogočiti neodplačno razširjanje radijskih in televizijskih programov iz 76., 77., 79., 80. in 81. člena tega zakona, če obstajajo tehnične možnosti za kvaliteten sprejem signala v glavni sprejemni postaji operaterja, in sicer tako, da so dostopni vsem uporabnikom njegovih storitev.
- »neodplačno« se navezuje na izdajatelja programa, ki mu operater omogoči neodplačno razširjanje programa
- pogoji
o program spada v skupno programov 76., 77., 79., 80. in 81. člena tega zakona
o tehnične možnosti za kvaliteten sprejem signala v glavni sprejemni postaji operaterja
3. Zakonodaja ne dopušča pogojevanja zakonskih obveznosti z zahtevanimi dodatnimi nakupi storitev, blaga, zato operater svojih obveznosti ne more pogojevati z dodatnimi nakupi.
Obrazložitev:
Če obstaja zakonska obveznost, potem nihče, ki tako obveznost ima, ne sme izpolnjevanje te obveznosti pogojevati z dodatnimi nakupi blaga, ali storitev, pač pa mora brez dodatnih nakupov blaga in storitev svojo obveznost izpolniti.
4. Dodatne nakupe predstavljajo plačila uporabnikov operaterju za programe, če ta plačila presegajo stroške tehnololoških storitev operaterja in stroške avtorske in sorodnih pravic, ki se plačujejo neposredno kolektivnim organizacijam, vključujejo pa druge stroške operaterja (npr. stroške programskih pravic).
Sklep 5:
Sveta za radiodifuzijo predlaga, da se na javnem razpisu za podelitev pravic razširjanja televizijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Republike Slovenije preko prizemnega digitalnega radiodifuznega omrežja (ali njegovega dela), ki ni rezervirano za prostodostopne programe, pravice podelijo po seznamu, ki je priloga temu sklepu.
Obrazložitev:
Svet je od komisije za vodenje javnega razpisa za podelitev pravic razširjanja televizijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Republike Slovenije preko prizemnega digitalnega radiodifuznega omrežja (ali njegovega dela), ki ni rezervirano za prostodostopne programe, prejel poročilo o vsebinskem pregledu in oceni ponudb, ki so prispele na zadevni javni razpis. Iz poročila izhaja, da je na javni razpis prispelo triindvajset ponudb za dvaindvajset programov, ki ustrezajo zahtevam zakona in razpisne dokumentacije ter pri katerih ponudnik oziroma njegov program izpolnjujeta vse pogoje, s čimer je v skladu z razpisnimi pogoji in merili možna podelitev pravic za vse zgoraj navedene programe, saj število podeljenih pravic glede na specifike razpisa ni bilo omejeno. V skladu s tem se je Svet odločil, da se podelitev pravic predlaga za vse programe, ki so navedeni v prilogi sklepa.
Svet za radiodifuzijo je že pri pripravi pogojev za razpis izrazil nezadovoljstvo, ker programi, ki so predmet razpisa ne bodo vpisani v razvid medijev in nadzora nad rabo slovenskega jezika v teh programih ne bo. Sprejema pojasnila AKOS, da gre za deprivilegiran kanal (mux C), za katerega obstaja javni interes, da se stroški vzdrževanja infrastrukture v javni lastni zmanjšajo in čim hitreje zapolnijo z vsebinami, ki gledalcem, ki nimajo dostopa do kabelskih ali IP operaterjev omogoči večji nabor programov, kot so dostopni vsem tistim, ki dostop do kabelske televizije ali IP televizije imajo.
Svet obenem ugotavlja, da je izbranih ponudnikov na razpisu več kot je predvidenih prostih mest v multiplexu C. V izogib težavam, ki bi lahko nastale pri uvrščanju programov v razširjanje Svet predlaga, da se pri uvrščanju upošteva število doseženih točk posameznih programov na razpisu.
Sklep 6:
Svet za radiodifuzijo daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS pozitivno predhodno mnenje k dodelitvi statusa lokalnega programa posebnega pomena izdajatelju SRAKA INTERNATIONAL d.o.o., Valantičevo 17, 8000 Novo mesto, za radijski program Radio Sraka.
Obrazložitev:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) je od Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljevanju: agencija) dne 21. 5. 2018 prejel dopis, to je poročilo o analizi radijskega programa Radio Sraka glede izpolnjevanja pogojev za pridobitev statusa lokalnega programa posebnega pomena. Iz poročila in prilog k poročilu je razvidno, da naj bi vložnik, SRAKA INTERNATIONAL d.o.o., za radijski program Radio Sraka izpolnjeval vse pogoje, določene v Zakonu o medijih oziroma Pravilniku o programih posebnega pomena, zato je Svet odločil tako, kot izhaja iz izreka.
Sklep 7:
Svet za radiodifuzijo bo predstavnike Združenja SAZAS zaradi pojasnitve stališč povabil na naslednjo sejo Sveta oziroma na naslednji sestanek delovne skupine za področje radia. Pisno vabilo bo vsebovalo tudi vsebinski odgovor na dopis združenja.
K točki 7. so bili sprejeti tudi standardni sklepi.
Celoten zapisnik 13. redne seje je dostopen na tej povezavi.
Zapisnik 13. redne seje Sveta za radiodifuzijo je bil potrjen na 14. redni seji 28. junija 2018.