ZAPISNIK 25. redne seje Sveta za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet), ki je bila v četrtek, 23. maja 2019, ob 16. uri, na sedežu Sveta za radiodifuzijo, Stegne 7, v Ljubljani.
Sklep 1:
Potrdi se v sklicu predlagani dnevni red 25. redne seje Sveta za radiodifuzijo.
Potrjeni dnevni red 25. redne seje:
1. Določitev dnevnega reda – predlog v sprejem
2. Potrditev zapisnika 24. redne seje Sveta – predlog v sprejem
3. Pobude in vprašanja zainteresirane javnosti – obravnava
4. Poročilo komisije o pregledu in oceni ponudb, prispelih na javni razpis za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo na območju severozahodne Slovenije – dodatna obravnava
5. Vloga za prenos dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program EXODUS TV – v predhodno mnenje
6. Razno
Sklep 2:
Potrdi se zapisnik 24. redne seje Sveta za radiodifuzijo v predloženem besedilu.
Sklep 3/1:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) se je seznanil s predlogom POP TV d.o.o. za uvedbo postopka inšpekcijskega postopka in odreditev ukrepov po 32. členu Zakona o inšpekcijskem nadzoru zoper operaterja A1 Slovenija d.d. Svet po preučitvi navedb predlagatelja ter drugih okoliščin primera operaterja A1 Slovenija d.d. poziva, da svoja stališča o primeru pojasni tudi A1 Slovenija d.d. Svet bo po preučitvah stališč obeh navedenih subjektov, predvidoma na naslednji seji oblikoval mnenje, ki ga bo posredoval tudi pristojnemu inšpektoratu.
Obrazložitev:
Svet je dne 14. 5. 2019 v vednost prejel predmetni predlog POP TV d.o.o., ki se po svoji vsebini nanaša na nedavno poslovno odločitev A1 Slovenija d.d., da preoblikuje programske sheme, pri čemer v osnovno programsko shemo niso vključeni vsi programi slovenskih izdajateljev. Po zatrjevanju pobudnika naj bi bil s tem kršen 1. odstavek 112. člena Zakona o medijih. Ne glede na to, da je problematika „must carry“ programskih vsebin in problematika paketov ter s tem povezanih interpretacij 112. člena zakona že nekajkrat obravnavana tema Sveta in je Svet že sprejel sklep z mnenjem na to temo, se Svet pred sprejemom vsebinskega sklepa želi seznaniti še s stališči A1 Slovenija d.d. in njihovo utemeljitvijo odločitve o oblikovanju nove programske sheme in paketov. Svet bo vsebinsko mnenje, ki bo upoštevalo vse poglede in stališča o primeru, predvidoma oblikoval na junijski seji.
Ob tem Svet izrecno opozarja, da naslovnik sklepa, A1 Slovenija d.d. ni zavezan na kakršenkoli način podati pojasnil, saj Svet sam ne vodi upravnega ali drugega postopka, v katerem bi neposredno odločal o pravicah in obveznostih. Pojasnilo bo služilo izključno temu, da si lahko Svet sam ustvari mnenje o zadevi in o tem sprejme sklep, ki bo predvidoma tudi javno objavljen.
Svet se hkrati zavezuje, da bo v primeru, če bo naslovnik v morebitnem odgovoru določene podatke označil kot poslovno skrivnost, to upošteval in teh podatkov ne bo razkrival.
Sklep 3/2:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) na podlagi 6., 7. in 12. alineje prvega odstavka 100. člena Zakona o medijih, v zvezi z neuradnimi informacijami o domnevnem prevzemu radijske skupine Radio 1 s strani radijske skupine RGL, ugotavlja, da se s tem odpira vprašanje spoštovanja določil Zakona o medijih, ki se nanašajo na medijsko koncentracijo. Zato bo Svet družbama Infonet Media d.d. in MEDIA24 d.o.o. poslal vprašanja, s katerimi želi pridobiti pojasnila v zvezi z omenjenim domnevnim dogajanjem.
Obrazložitev:
Že nekaj mesecev se v medijih redno pojavljajo informacije, da naj bi prišlo do prevzema radijske skupine Radio 1 s strani radijske skupine RGL, pri čemer ni mogoče najti zanesljivih informacij glede načina prevzema in drugih okoliščin. V zvezi s tem je Svet prejel tudi pobudo za javno razpravo na temo prihodnosti neodvisnih slovenskih medijev, v luči vse večje koncentracije slovenskih medijev.
Svet ugotavlja, da bi morebitno kapitalsko povezovanje obeh skupin lahko predstavljalo primer medijske koncentracije na radijskem trgu, ki bi lahko močno spremenila razmerja moči tako na trgu kot tudi v medijskem prostoru, in bi v tem primeru po mnenju Sveta morala biti tudi predmet regulacije oziroma nadzornih mehanizmov, ki veljajo za tovrstne primere, predvsem v smislu spoštovanja 58. člena Zakona o medijih. Navedeni člen v 1. odstavku namreč za določene primere pridobivanja deleža v izdajateljih predpisuje pridobitev predhodnega soglasja pristojnega ministrstva, to je Ministrstva za kulturo, pri čemer je po mnenju Sveta hkrati potrebno upoštevati tudi 4. odstavek istega člena, ki med drugim predpisuje tudi vštevanje deležev obvladujočih in odvisnih podjetij ter deležev, pridobljenih po povezanih osebah iz 57. člena Zakona o medijih. V skladu z navedenim Svet zaradi izjemnega pomena morebitne tovrstne koncentracije za radijski trg v Republiki Sloveniji meni, da je potrebno temeljito preveriti medijske navedbe.
Svet o dejanskem stanju želi pridobiti dodatne informacije in ocenjuje, da je najbolj korekten način za pridobitev informacij neposredno vprašanje, naslovljeno na obe družbi, ki ju mediji v svojih navedbah navajajo.
Ob tem Svet izrecno opozarja, da naslovnika vprašanj, Infonet Media d.d. in MEDIA24 d.o.o., nista zavezana na kakršenkoli način podati pojasnil, saj Svet sam ne vodi upravnega ali drugega postopka, v katerem bi neposredno odločal o pravicah in obveznostih. Pojasnilo bo služilo izključno temu, da si lahko Svet sam ustvari mnenje o zadevi in o tem sprejme sklep, ki bo predvidoma tudi javno objavljen.
Svet se hkrati zavezuje, da bo v primeru, če bo kateri od naslovnikov v morebitnem odgovoru določene podatke označil kot poslovno skrivnost, to upošteval in teh podatkov ne bo razkrival.
Sklep 4:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) odločitev glede razpisnega sklopa Bohinj prelaga na naslednjo sejo, na kateri bo zanesljivo sprejel dokončno odločitev.
Obrazložitev:
Svet je pojasnila Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljevanju: AKOS), za katera je zaprosil, prejel na dan same seje, zaradi česar ni imel na voljo dovolj časa, da se z njimi seznani ter si oblikuje mnenje.
Ne glede na to Svet opozarja, da v samem dopisu AKOS ni navedeno, kako bo AKOS glede na tehnične pomisleke, ki se nanašajo na predmetno oddajno točko, ravnal v zvezi s samim postopkom javnega razpisa oziroma ali tehnični pomisleki vplivajo na postopek javnega razpisa. Svet od AKOS pričakuje, da čimprej pojasni, ali bo javni razpis v predmetnem delu razveljavljen.
Sklep 5:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljevanju: AKOS) POZITIVNO predhodno mnenje k prenosu dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program EXODUS TV z izdajatelja Zoran Kodela s.p. na družbo EXODUS d.o.o.
Obrazložitev:
Svet je od AKOS dne 13. 5. 2019 prejel vlogo izdajatelja Zoran Kodela s.p. za prenos dovoljenja za televizijski program EXODUS TV. Iz dopisa AKOS med drugim izhaja tudi, da je bila vloga izdajatelja za prenos popolna ter da so izpolnjeni določeni zakonsko predpisani pogoji.
Svet je na izdajatelja v skladu s prakso naslovil tudi poziv, da naj pojasni razloge za prenos. Izdajatelj je v svojem odgovoru, ki ga je Svet prejel dne 22. 5. 2019, med drugim pojasnil, da do prenosa prihaja zaradi osebnih razlogov na strani trenutnega izdajatelja in povečanega obsega dela.
Po preučitvi vse prejete dokumentacije ter seznanitvi s pojasnili izdajatelja je Svet prišel do zaključka, da ne obstajajo utemeljeni razlogi proti prenosu dovoljenja, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
K točki 6. so bili sprejeti standardni sklepi.
Celoten zapisnik 25. redne seje je dostopen TUKAJ.
Zapisnik 25. redne seje Sveta za radiodifuzijo je bil potrjen na 26. redni seji 20. junija 2019.