ZAPISNIK 28. redne seje Sveta za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet), ki je bila v četrtek, 22. avgusta 2019, ob 16. uri, na sedežu Sveta za radiodifuzijo, Stegne 7, v Ljubljani
Sklep 1:
Potrdi se v sklicu predlagani dnevni red 28. redne seje Sveta za radiodifuzijo.
Potrjeni dnevni red 28. redne seje:
- Določitev dnevnega reda – predlog v sprejem
- Potrditev zapisnika 27. redne seje Sveta – predlog v sprejem
- Poročilo komisije o vsebinskem pregledu in oceni ponudb, prispelih na javni razpis za podelitev dveh pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na celotnem ozemlju Republike Slovenije – obravnava
- Vloga družbe B.&B. BELNA d.o.o. za prenos dovoljenja za izvajanje radijske dejavnosti za radijski program RADIO BREZJE – v predhodno mnenje
- Predlog sprememb Zakona o medijih (ZMed-E) v javni obravnavi - obravnava
- Javni razpisi za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo – obravnava (točka dnevnega reda bo zaprta za javnost)
- Razno
Sklep 2:
Potrdi se zapisnik 27. redne seje Sveta za radiodifuzijo v predloženem besedilu.
Sklep 3:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) predlaga, da se na javnem razpisu za podelitev dveh pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na celotnem ozemlju Republike Slovenije pravici podelita naslednjima ponudnikoma:
- RADIO CITY d.o.o. za program Radio City (ponudba št. 3);
- RGL, d.o.o., Ljubljana za program Radio Aktual (ponudba št. 1).
O morebitnem predlogu za podelitev dodatne pravice razširjanja bo Svet odločil naknadno, kot je to predvideno v razpisni dokumentaciji.
Obrazložitev:
Svet je od komisije za vodenje javnega razpisa za podelitev dveh pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na celotnem ozemlju Republike Slovenije prejel poročilo o vsebinskem pregledu in oceni ponudb, ki so prispele na zadevni javni razpis. Iz poročila izhaja, da je na javni razpis prispelo enajst pravočasnih in pravilno označenih ponudb, ki so bile formalne popolne ter pripravljene in predložene na način, določen v točki 3.2 razpisne dokumentacije. Od tega je deset ponudb ustrezalo zahtevam zakona in razpisne dokumentacije ter sta pri njih posamezni ponudnik oziroma njegov program izpolnjevala vse pogoje, ki so navedeni v sklepu oziroma razpisni dokumentaciji. Iz poročila so nadalje razvidne ocene posameznih ponudb po posameznih razpisnih merilih ter njihova skupna razvrstitev v skladu z dvostopenjskim ocenjevanjem ter skupnimi ocenami ponudb.
Svet je po pregledu poročila in ponudb ugotovil, da ne obstajajo neposredni razlogi, zaradi katerih bi dvomil v ustreznost ugotovitev v poročilu, ki se nanašajo na izpolnjevanje pogojev oziroma ocene ponudb, prav tako na ne vidi zadržkov za podelitev dveh pravic za programa iz obeh ponudb, ki sta bila v ocenjevanju najvišje uvrščeni, tudi z ozirom na ugotovitev, da pri tem ne gre za programa z isto ali zelo podobno programsko ponudbo, kot to opredeljuje razpisna dokumentacija. V skladu z navedenimi ugotovitvami je Svet sklenil, da za podelitev dveh pravic razširjanja predlaga izdajatelja s programoma iz dveh najvišje razvrščenih ponudb, kot to izhaja iz poročila komisije. V zvezi z morebitno podelitvijo dodatne pravice razširjanja Svet ne podaja predloga izbire, saj v skladu s 5. poglavjem razpisne dokumentacije Svet podelitev dodatne pravice predlaga naknadno, na podlagi obvestila agencije o dodatnih razpoložljivih kapacitetah.
Svet ta sklep sprejema ob predpostavki in pod pogojem, da so medijske informacije o združevanju dveh velikih radijskih skupin pod okriljema družb Infonet Media d.d. in Media24 d.o.o. netočne in da predvsem bodoči pridobitelj pravice RGL, d.o.o., Ljubljana, Svetu ni zamolčal nobene od okoliščin, ki bi lahko vplivale na odločitev Sveta. Svet je zaradi več medijskih objav o združevanju obeh skupin v juniju 2019 na obe navedeni krovni družbi naslovil vprašanja, s pomočjo katerih je želel ugotoviti, ali se združevanje na kakršen koli način zares odvija, pri čemer nobena družba ni potrdila resničnosti medijskih informacij. Svet v tem trenutku negotovosti zato opozarja, da ta sklep ni brezpogojen. Če bi bile medijske informacije o združevanju točne, Svet podelitve pravice družbi RGL, d.o.o., Ljubljana ne bi predlagal do razjasnitve in ugotovitve, kakšno je novo, spremenjeno stanje na radijskem trgu, tako glede potencialne medijske kot tudi tržne oziroma kapitalske koncentracije.
Sklep 4:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljevanju: AKOS) pozitivno predhodno mnenje k prenosu dovoljenja za izvajanje radijske dejavnosti za radijski program RADIO BREZJE izdajatelja B.&B. BELNA d.o.o. na družbo RADIO RADLJE d.o.o.
Obrazložitev:
Svet je od AKOS-a dne 9. 8. 2019 prejel vlogo izdajatelja B.&B. BELNA d.o.o., Sadjarska pot 27, 2212 Šentilj v Slovenskih goricah, za prenos dovoljenja za izvajanje radijske dejavnosti za radijski program RADIO BREZJE. Iz dopisa AKOS-a med drugim izhaja tudi, da je bila vloga izdajatelja za prenos popolna ter da so izpolnjeni določeni zakonsko predpisani pogoji. Svet je izdajatelja v skladu z ustaljeno prakso pozval, da naj pojasni razloge za prenos. Izdajatelj je v odgovoru, ki ga je Svet prejel 21. 8. 2019, med drugim pojasnil (povzeto), da dovoljenje prenaša zaradi krčenja oglaševalskih sredstev, ki več ne omogoča financiranja dveh radijskih postaj, to je Radia Brezja in Radia Pohorje. Po preučitvi vse prejete dokumentacije ter seznanitvi s pojasnili izdajatelja je Svet prišel do zaključka, da, v kolikor so navedeni razlogi za prenos dovoljenja resnični, ne obstaja utemeljen razlog proti želenemu prenosu, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Sklep 5:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) se je seznanil z javno objavljenim predlogom sprememb Zakona o medijih (ZMed-E) ter z mnenji članov delovnih skupin Sveta za področji radia in televizije o predlogu. Svet bo pripombe, ki jih bo posredoval Ministrstvu za kulturo ter Državnemu zboru in Državnemu svetu, sprejel dopisno, do 30. 8. 2019.
Že na tem mestu Svet v splošnem ugotavlja, da je potrebno pri nadaljnji obravnavi predloga ZMed-E upoštevati vsebinska izhodišča, kot jih opredeljuje letno poročilo Sveta za obdobje 2017/2018 oziroma s poročilom povezana priporočila Državnega Sveta, in vsebinske pripombe, ki so jih podali nekateri člani obeh delovnih skupin.
Obrazložitev:
Svet bo pri podaji pripomb izhajal iz svojega letnega poročila za obdobje 2017/2018, v katerem je izpostavil problematiko medijskih koncentracij, zmanjševanja medijskega pluralizma, zaščite potrošnikov, predvsem v povezavi z »must-carry« paketi, rabe slovenskega jezika, netočnega poročanja in stereotipne grožnje. S stališča Sveta, katerega primarna naloga je zaščita javnega interesa na področju medijev, so to ključna vprašanja regulacije medijskega trga.
Svet je v zvezi s predlaganimi spremembami ZMed 19. 8. 2019 organiziral skupni sestanek delovnih skupin Sveta za področji radia in televizije. Člani obeh delovnih skupin so na Svet naslovili določene pripombe, ki jih bo Svet upošteval pri oblikovanju svojih pripomb. Vsebinskim predlogom, ki nimajo posledic za javni interes in se prvenstveno nanašajo na poenostavitve delovanja medijev, to je zmanjševanju administrativnih ovir in lažjemu ter bolj učinkovitemu poslovanju medijev oziroma nadzoru nad njimi, Svet načeloma ne oporeka in bo vsem tovrstnim predlogom v svojih pripombah sledil. Stališče Sveta je predvsem, da je potrebno tem predlogom slediti vse do točke, ko bi morebitne pretirane poenostavitve lahko začele ogrožati javni interes.
Obravnava pri 6. točki dnevnega reda je bila zaprta za javnost. Sklep je bil objavljen naknadno (po potrditvi dopolnjenega zapisnika na 32. redni seji).
Sklep 6/1:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) se je seznanil z obvestilom Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljevanju: AKOS) v zvezi z nameravano ponovno uvedbo javnega razpisa za dodelitev radijskih frekvenc za lokalne radijske programe.
Svet pritrjuje stališču AKOS, da so pogoji in merila za predmetni razpis, ki so bili v skladu s tretjim odstavkom 38. člena ZEKom-1 na relaciji AKOS-Svet-Ministrstvo za kulturo že usklajeni, veljavni, in je na tej podlagi možno ponovno uvesti javni razpis za frekvence s prvotnega razpisa, ki so ostale nedodeljene, ter da ni potrebna ponovitev postopka iz tretjega odstavka 38. člena ZEKom-1.
Obrazložitev:
Svet je od AKOS dne 12. 7. 2019 prejel obvestilo o nameravani ponovni uvedbi javnega razpisa za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo za lokalne radijske programe. Svet je sicer, kot izhaja tudi iz dopisa AKOS, že sam pozval k čimprejšnji ponovitvi razpisa. Prav tako Svet meni, da izhodišč za ponovno uvedbo razpisa ni potrebno prilagajati, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka tega sklepa.
Sklep 6/2:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) se je seznanil z obvestilom Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljevanju: AKOS) v zvezi z nameravano ponovno uvedbo javnega razpisa za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo na območju severozahodne Slovenije.
Svet pritrjuje stališču AKOS, da so pogoji in merila za predmetni razpis, ki so bili v skladu s tretjim odstavkom 38. člena ZEKom-1 na relaciji AKOS-Svet-Ministrstvo za kulturo že usklajeni, veljavni, da s predmetnimi prilagoditvami razpisa za območje severozahodne Slovenije ne prihaja do spreminjanja že usklajenih pogojev in meril in je na tej podlagi možno ponovno uvesti javni razpis za frekvence s prvotnega razpisa, ki so ostale nedodeljene, ter da ni potrebna ponovitev postopka iz tretjega odstavka 38. člena ZEKom-1.
Obrazložitev:
V dopisu v zvezi z razpisom za območje severozahodne Slovenije so bile podrobno opisane tudi določene prilagoditve, prav tako je Svet v prilogi prejel čistopis prilagojenih pogojev in meril. Po podrobni preučitvi sicer majhnega obsega prilagoditev, ki so bodisi tehnične narave bodisi v korist ponudnikom, je Svet odločil tako, kot izhaja iz izreka tega sklepa.
Svet je od AKOS dne 12. 7. 2019 prejel obvestilo o nameravani ponovni uvedbi javnega razpisa za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo za lokalne radijske programe. V prilogi dopisu je Svet prejel tudi čistopis prilagojenih pogojev in meril, za katere ugotavlja, da so glede na pojasnila AKOS nujni. Svet meni, da izhodišč za ponovno uvedbo razpisa ni potrebno prilagajati, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka tega sklepa.
K točki 7. so bili sprejeti standardni sklepi.
Celoten zapisnik 28. redne seje je dostopen TUKAJ.
Celoten dopolnjen zapisnik 28. redne seje je dostopen TUKAJ.
Zapisnik 28. redne seje Sveta za radiodifuzijo je bil potrjen na 29. redni seji 26. septembra 2019.
Dopolnjen zapisnik 28. redne seje Sveta za radiodifuzijo je bil potrjen na 32. redni seji 19. decembra 2019.