ZAPISNIK 35. redne seje Sveta za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet), ki je bila v četrtek, 26. marca 2020, ob 16. uri, in je potekala v obliki videokonference.
Sklep 1:
Potrdi se v sklicu predlagani dnevni red 35. redne seje Sveta za radiodifuzijo z naslednjimi spremembami:
- točke od 4. do 10. se združijo v enotno točko 4. točko dnevnega reda, znotraj katere se obravnava vse predmetne vloge;
- točki 11. in 12. iz sklica postaneta točki 5. in 6.;
- na dnevni red se uvrsti nova točka »7. Vlogi dveh fizičnih oseb za pridobitev več kot dvajset odstotkov lastninskega ali upravljavskega deleža oziroma deleža glasovalnih pravic v premoženju izdajatelja televizijskega programa ATV signal Litija, družbi ATV Babnik & Co., Radijska in televizijska dejavnost d. n. o. – v predhodno mnenje«;
- na dnevni red se uvrsti nova točka »8. Vlogi družbe NEXT MEDIA, d.o.o. za pridobitev več kot dvajset odstotkov lastninskega ali upravljavskega deleža oziroma deleža glasovalnih pravic v premoženjih izdajatelja radijskega programa Radio HIT, družbi HIT FM d.o.o., in izdajatelja radijskega programa Radio Capris, družbi Radio Capris d.o.o. – v predhodno mnenje«;
- na dnevni red se uvrsti nova točka »9. Poročilo komisije o pregledu ponudb, prispelih na javni razpis za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo za lokalne radijske programe – obravnava«;
- točka 13. iz sklica postane točka 10.
Potrjeni dnevni red 35. redne seje:
1. Določitev dnevnega reda – predlog v sprejem
2. Potrditev zapisnika 34. redne seje Sveta – predlog v sprejem
3. Potrditev zapisnika 3. izredne seje Sveta – predlog v sprejem
4. Vloge družbe RADIO CENTER d.o.o. za pridobitev dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti za radijske programe Center 2, Center 3, Center 4, in Center 5 in Center 6; vlogi družbe NEXT MEDIA, d.o.o. za pridobitev dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti za radijska programa A1 Radio in HITRADIO SI; vloge družbe Radio 2 d.o.o. za pridobitev dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti za radijske programe Radio 2 Balkan, Radio 2 Dalmatinska glasba, Radio 2 Hrvaška glasba, Radio 2 Italijanska glasba, Radio 2 Popevke, Radio 2 Romantična glasba, Radio 2 Slovenska glasba in Radio 2 Srbska glasba; vloge družbe RADIO 3, d.o.o. za pridobitev dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti za radijske programe Radio BOB Hardrock, Radio BOB Klasik Rock in Radio BOB Ljubezenski Rock; vloge družbe RADIO ANTENA d.o.o., Ljubljana za pridobitev dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti za radijske programe Radio Antena 80ta, Radio Antena 90ta, Radio Antena Balkan, Radio Antena Disco, Radio Antena Love, Radio Antena Novice 24, Radio Antena Promet 24, Radio Antena Rock, Radio Antena TOP 40 in Radio Antena TOP 100; vloge družbe RADIO PRO 1 d.o.o. za pridobitev dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti za radijske programe Kafe Radio, Radio 1 Jazz, Radio 1 non stop novice, Radio 1 Parlament, Radio 1 Prometni radio, Radio 1 Urban, Radio 1 Disco, Radio 1 Ljubezenske, Radio 1 Rock, Radio 1 Slovenske, Radio 1 top 40, Radio 1 90ta, Radio 1 80ta, Radio 1 2000, Radio 1 HITMIX, Radio 1 Hrvaška glasba in Radio 1 TOP 100; vloge družbe RGL, d.o.o., Ljubljana za pridobitev dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti za radijske programe Radio Aktual Dalmacija, Radio Aktual Galama, Radio Aktual POP, Radio Aktual Romantika, Radio Aktual YU Rock, Radio Aktual Znanje, RGL, Radio Salomon 90-ta, Radio Salomon DJ Time, Radio Salomon HIT, Radio Salomon Latino, Radio Veseljak POP in Radio Veseljak Znanje – v predhodno mnenje
5. Vloga družbe ANSAT d.o.o. za prenos dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program Ansat TV – v predhodno mnenje
6. Razvoj digitalnega radia v Sloveniji – obravnava
7. Vlogi dveh fizičnih oseb za pridobitev več kot dvajset odstotkov lastninskega ali upravljavskega deleža oziroma deleža glasovalnih pravic v premoženju izdajatelja televizijskega programa ATV signal Litija, družbi ATV Babnik & Co., Radijska in televizijska dejavnost d. n. o.
8. Vlogi družbe NEXT MEDIA, d.o.o. za pridobitev več kot dvajset odstotkov lastninskega ali upravljavskega deleža oziroma deleža glasovalnih pravic v premoženjih izdajatelja radijskega programa Radio HIT, družbi HIT FM d.o.o., in izdajatelja radijskega programa Radio Capris, družbi Radio Capris d.o.o. – v predhodno mnenje
9. Poročilo komisije o pregledu ponudb, prispelih na ponovno uvedeni javni razpis za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo za lokalne radijske programe – obravnava
10. Razno
Sklep 2:
Potrdi se zapisnik 34. redne seje Sveta za radiodifuzijo v predloženem besedilu.
Sklep 3:
Potrdi se zapisnik 3. izredne seje Sveta za radiodifuzijo v predloženem besedilu.
Sklep 4:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) pozitivno predhodno mnenje k izdaji dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti:
- družbi RADIO CENTER d.o.o. za radijske programe Center 2, Center 3, Center 4, in Center 5 in Center 6;
- družbi NEXT MEDIA, d.o.o. za radijska programa A1 Radio in HITRADIO SI;
- družbi Radio 2 d.o.o. za radijske programe Radio 2 Balkan, Radio 2 Dalmatinska glasba, Radio 2 Hrvaška glasba, Radio 2 Italijanska glasba, Radio 2 Popevke, Radio 2 Romantična glasba, Radio 2 Slovenska glasba in Radio 2 Srbska glasba;
- družbi RADIO 3, d.o.o. za radijske programe Radio BOB Hardrock, Radio BOB Klasik Rock in Radio BOB Ljubezenski Rock;
- družbi RADIO ANTENA d.o.o., Ljubljana za radijske programe Radio Antena 80ta, Radio Antena 90ta, Radio Antena Balkan, Radio Antena Disco, Radio Antena Love, Radio Antena Novice 24, Radio Antena Promet 24, Radio Antena Rock, Radio Antena TOP 40 in Radio Antena TOP 100;
- družbi RADIO PRO 1 d.o.o. za radijske programe Kafe Radio, Radio 1 Jazz, Radio 1 non stop novice, Radio 1 Parlament, Radio 1 Prometni radio, Radio 1 Urban, Radio 1 Disco, Radio 1 Ljubezenske, Radio 1 Rock, Radio 1 Slovenske, Radio 1 top 40, Radio 1 90ta, Radio 1 80ta, Radio 1 2000, Radio 1 HITMIX, Radio 1 Hrvaška glasba in Radio 1 TOP 100;
- družbi RGL, d.o.o., Ljubljana za radijske programe Radio Aktual Dalmacija, Radio Aktual Galama, Radio Aktual POP, Radio Aktual Romantika, Radio Aktual YU Rock, Radio Aktual Znanje, RGL, Radio Salomon 90-ta, Radio Salomon DJ Time, Radio Salomon HIT, Radio Salomon Latino, Radio Veseljak POP in Radio Veseljak Znanje.
Obrazložitev:
Svet je od agencije v času od 2. 3. 2020 do 13. 3. 2020 prejel oseminpetdeset (58!) vlog v izreku navedenih sedmih izdajateljev, za izdajo dovoljenj za izvajanje radijske dejavnosti za radijske programe, prav tako navedene v izreku sklepa. Iz dopisov agencije (vodenih pod št. zadev 38161-2/2020 do 38161-46/2020 in 38161-54/2020 do 38161-66/2020) izhaja, da so vložniki vložili popolne vloge ter da izpolnjujejo pogoje za pridobitev dovoljenj, zato je Svet odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Svet načeloma sicer pozdravlja velik interes izdajateljev za izdajanje novih programov, vendar ne more spregledati dejstva, da vložniki, ki so vsi po vrsti že obstoječi izdajatelji komercialnih programov in pripadajo večjim radijskim skupinam (lastniško oziroma poslovno povezanih), želijo pridobiti dovoljenja v času izgradnje dveh novih digitalnih radijskih omrežij. Svet še posebej izpostavlja dejstvo, da bo vsaj na regionalnem omrežju R3 predvidoma na voljo veliko kapacitet za nove programe, ob cenovno zelo ugodnem oddajanju.
Svet zato na tem mestu izpostavlja svoja predhodno stališče, da nasprotuje vsakršni možnosti podvajanj programskih vsebin na DAB+ omrežjih, hkrati pa dodaja, da se ne strinja z zasedanjem prostora na digitalnih radijskih omrežjih (z novimi programi) izključno s strani večjih obstoječih radijskih skupin. Svet izpostavlja tudi, da predmetne vloge za dovoljenja vzbujajo pomisleke, da bi v veliki meri lahko šlo za programe brez prave dodane vrednosti za uporabnike. Svet bo zato načinu podeljevanja bodočih pravic razširjanja radijskih programov v digitalni radiodifuzni tehniki namenil izjemno veliko pozornosti. V kolikor pa ne bi bilo, glede na nove okoliščine, ponudbe novih programov, bo Svet to upošteval pri podeljevanju bodočih pravic razširjanja radijskih programov.
Sklep 5:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljevanju: agencija) pozitivno predhodno mnenje k prenosu dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program Ansat TV, izdajatelja ANSAT d.o.o., na družbo ePosavje MEDIA d.o.o.
Obrazložitev:
Svet je od agencije dne 5. 3. 2020 prejel vlogo izdajatelja ANSAT d.o.o., Cesta krških žrtev 47, 8270 Krško, za prenos dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program Ansat TV. Iz dopisa AKOS-a med drugim izhaja tudi, da vloga vložnika vsebuje zahtevane sestavine iz 8. člena Splošnega akta o dovoljenju za izvajanje radijske ali televizijske dejavnosti ter da družba ePosavje MEDIA d.o.o. izpolnjuje pogoje za pridobitev dovoljenja.
Svet je sedanjega izdajatelja v skladu z ustaljeno prakso pozval, da naj pojasni razloge za prenos dovoljenja. Izdajatelj je v odgovoru, ki ga je Svet prejel 10. 3. 2020, navedel, da želi ločiti telekomunikacijsko in medijsko dejavnost ter učinkoviteje obvladovati stroške. Po preučitvi vse prejete dokumentacije ter seznanitvi s pojasnili izdajatelja je Svet prišel do zaključka, da ne obstaja utemeljen razlog proti želenemu prenosu, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Sklep 6/1:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljevanju: agencija) mnenje, kakšne cilje bi bilo potrebno zasledovati pri izvedbi novih javnih razpisov za podelitev pravic razširjanja radijskega programa na območju Ljubljane:
- potrebno je zagotoviti, da se posamezen program razširja samo v enem od digitalnih omrežij;
- potrebno je preprečiti, da prihaja do podvajanj programskih vsebin na DAB+ omrežjih (upoštevajoč vsa omrežja);
- potrebno je zagotoviti uravnoteženo prisotnost raznih izdajateljev v posameznem digitalnem omrežju – katerikoli izdajatelj oziroma povezana skupina izdajateljev lahko pridobi največ eno pravico razširjanja;
- potrebno je zagotoviti, da bodo lahko na omrežje R3 vstopili tudi novi neodvisni izdajatelji, ki bodo ponudili nove in inovativne programe;
- obstoječi večji radijski izdajatelji oziroma povezane skupine izdajatelje lahko pridobijo pravice za nove programe pod pogojem, da bodo predstavili celovite nove programe (ne generičnih), ki bodo inovativni inkubatorji z unikatnimi vsebinami za razvoj mladih sodelavcev in sodelavk;
- zagotoviti je potrebno omejitev najema kapacitet, predvidoma do 66CU.
Obrazložitev:
Digitalna radijska platforma predstavlja enkratno priložnost za prevetritev radijskega trga in zagotovitev konkurenčnega in pluralnega radijskega okolja. Te cilje je potrebno zasledovati tudi preko možnosti, da na ta trg vstopijo novi in inovativni izdajatelji oziroma da inovativne programe pripravijo obstoječi izdajatelji. Radijski trg je že dlje časa zaprt za nove izdajatelje, saj so razpisi v daljšem časovnem razdobju prednostno obravnavali tiste, ki so na radijskem trgu že bili prisotni. R3 s svojim območjem pokrivanja in tudi cenovno dostopnim oddajanjem ponuja odlično možnost, da možnost za vstop na radijski trg dobijo tudi novi izdajatelji.
Radio kot medij glede na trditve večine članov delovne skupine Sveta za področje radia relativno hitro izgublja mlade poslušalce. Interes za ohranitev radia je tako jasen in večkrat ponovljen, zato je treba pri mladih za radio kot medij vzbuditi interes, ne samo na deklarativni ravni, ampak s konkretnimi dejanji. Če naj bodo ukrepi konkretni in učinkoviti, je po mnenju Sveta mladim potrebno dati možnost, da so tudi sami ustvarjalni na tem področju, se sami ukvarjajo z njim, se spoznajo z medijem, se učijo in si ga pripravijo in prilagodijo po svojih merilih, okusu in času primerno. Svet je namreč mnenja, da lahko samo možnost ustvarjalne, neodvisne in aktivne udeležbe mladih ohrani radijski medij.
Sklep 6/2:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) potrjuje predlog besedila skupnega dopisa, ki sta ga skupaj pripravila direktorica Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS in predsednik Sveta z namenom pozvati deležnike o pomenu vgradnje digitalnih radijskih sprejemnikov v nove avtomobile. Svet pooblašča predsednika za podpis skupnega dopisa.
Sklep 7:
Svet za radiodifuzijo se je seznanil s pojasnili dveh prevzemnikov, fizičnih oseb, glede razlogov za pridobitev deleža v izdajatelju televizijskega programa televizijskega programa ATV signal Litija, družbi ATV Babnik & Co., Radijska in televizijska dejavnost d. n. o., poslovnih načrtov z izdajateljem ter doseganja prevladujočega položaja na trgu. Svet za radiodifuzijo daje Ministrstvu za kulturo predhodno pozitivno mnenje k izdaji soglasja za pridobitev deležev v izdajatelju za oba vložnika.
Obrazložitev:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) je od Ministrstva za kulturo dne 18. 3. 2020 prejel vlogi dveh fizični oseb za pridobitev skupno 100% deleža v izdajatelju ATV Babnik & Co., Radijska in televizijska dejavnost d. n. o. Svet je za podajo dodatnih pojasnil zaprosil tudi oba vložnika. Vložnika sta med drugim pojasnila, da sedanja lastnika družbo prodajata, sama dva pa v prevzemu izdajatelja vidita sinergijske učinke za optimizacijo dela in stroškov. Na oglaševalski trg naj prevzem glede na trenutne prihodke ne bi imel velikega vpliva, program pa naj bi obdržal status lokalnega programa posebnega pomena. Svet ugotavlja, da ne obstajajo zadržki za podajo soglasja k nameravanemu prevzemu, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Sklep 8:
Svet za radiodifuzijo daje Ministrstvu za kulturo začasno predhodno negativno mnenje k izdaji soglasij za pridobitev deležev v izdajatelju radijskega programa Radio HIT, družbi HIT FM d.o.o., in izdajatelju radijskega programa Radio Capris, družbi Radio Capris d.o.o., s strani prevzemnika NEXT MEDIA, d.o.o.
Obrazložitev:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) je od Ministrstva za kulturo prejel vlogi družbe NEXT MEDIA, d.o.o. za pridobitev deležev v obeh navedenih izdajateljih. Svet je na predhodni seji enako mnenje kot s tem sklepom že podal za dva druga prevzemnika, z dodatkom, da enako velja tudi za vse morebitne bodoče prevzemnike, do trenutka, ko bo odpravljena pravna negotovost, povzročena z zahtevki tretje osebe. Pri tem se je Svet naslonil predvsem na dopis pooblaščenca tretje osebe glede nastalega stanja pravne negotovosti v zvezi z lastništvom navedenih izdajateljev, s čimer obstaja določena verjetnost za nastanek nepovratne škode dotični tretji osebi. Svet meni, da je obdobje enega meseca prekratko za razjasnitev predmetne zadeve na sodišču, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa, enako kot pri predhodnih vlogah. Ne glede na to bo Svet v skladu s svojo prakso prevzemnika pozval k podaji določenih pojasnil v zvezi z nameravano pridobitvijo deleža, pooblaščenca tretje osebe pa bo pozval k pojasnilom glede stanja zadeve na sodišču.
Sklep 9:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) se je seznanil s poročilom razpisne komisije o pregledu ponudb, prispelih na ponovno uvedeni javni razpis za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo za lokalne radijske programe. Svet predlaga razpisni komisiji, da pri vseh ponudbah preveri možnost, ali je mogoče na kakršenkoli način dodatno preveriti izpolnjevanje pogoja iz točke 2.2 razpisne dokumentacije, predvsem s ciljem, da se od ponudnikov pridobijo točni podatki glede dejanskega obsega relevantnih programskih vsebin. V kolikor je natančne sporede in s tem izpolnjevanje pogoja iz točke 2.2 razpisne dokumentacije mogoče ugotoviti, Svet komisiji predlaga, da nadaljuje s postopkom preverjanja in ocenjevanja ponudb.
Svet pooblašča predsednika, da na podlagi 4. odstavka 43. člena Zakona o elektronskih komunikacijah v imenu Sveta po lastni presoji do ponudnikov sam zahteva dodatna pojasnila v zvezi z njihovimi ponudbami, v delu, ki se nanaša na izpolnjevanja pogoja iz točke 2.2 razpisne dokumentacije.
Obrazložitev:
Svet je s strani komisije, imenovane za vodenje javnega razpisa, prejel poročilo o pregledu ponudb, prispelih na javni razpis za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo za lokalne radijske programe. Iz poročila izhaja, da je komisija vse ponudbe izločila iz razloga, ker noben ponudnik ne izpolnjuje drugega dela pogoja iz točke 2.2 razpisne dokumentacije, to je, da v prijavljenem programu predvaja najmanj dve drugi zvrsti programskih vsebin v skupnem tedenskem obsegu petnajst (15) ur, ki se nanašajo tudi na območje pokrivanja radijskega programa, s katerim ponudnik kandidira na posameznem predmetu javnega razpisa.
Svet sicer ugotovitev komisije glede na tedenske sporede, ki so jih predložili ponudniki, ocenjuje kot korektno in ustrezno obrazloženo, vendar pa po drugi strani ostaja vtis, da so ponudniki sporede izpolnjevali nekonsistentno, z veliko napakami, ter morda tudi s pretiranim drobljenjem programskih vsebin. Zaradi tovrstnih netočnosti Svet meni, da bi bilo potrebno za predmetni teden na primeren način pregledati dejanski program in natančno ugotoviti skupen obseg posameznih programskih zvrsti. Pri tem bi bilo smiselno od ponudnikov pridobiti natančne podatke, pojasnila in celo posnetke sporeda, ne glede na to, da se izpolnjevanje pogoja glede na razpisno dokumentacijo ugotavlja iz tedenskih sporedov, ki so del ponudbe. Ob tem Svet dodaja, da imajo kar štirje od petih ponudnikov za programe, s katerimi kandidirajo, podeljen status lokalnega oziroma regionalnega programa posebnega pomena, zato je zelo verjetno, da imajo v sporedu velik obseg vsebin, ki se nanašajo na njihovo območje pokrivanja, zato gre neizpolnjevanje predmetnega pogoja iz točke 2.2 po mnenju Sveta najverjetneje pripisati predvsem netočnosti oziroma nespretnosti pri izpolnjevanju dokumentacije.
Glede na to, da gre pri predmetnih frekvencah za razpis, ki se zaradi podobnih razlogov in napak v prijavah v vlogah že ponavlja in ker je na večino predmetov razpisa oddana samo ena prijava, je Svet mnenja, da bi bila ponovna ponovitev celotnega postopka javnega razpisa nelogična, nesmiselna in bi v vsakem primeru trajala predolgo. Radijske frekvence za analogno zvokovno radiodifuzijo je potrebno uporabljati, še posebej v navedenih primerih, ko gre za področja, ki so programsko podhranjena, saj v nasprotnem primeru nastaja nepotrebna škoda tako uporabnikom kot tudi izdajateljem.
K točki 10. so bili sprejeti standardni sklepi.
Celoten zapisnik 35. redne seje je dostopen TUKAJ.
Celoten dopolnjen zapisnik 35. redne seje je dostopen TUKAJ.
Zapisnik 35. redne seje Sveta za radiodifuzijo je bil potrjen na 36. redni seji 23. aprila 2020.
Dopolnjen zapisnik 35. redne seje Sveta za radiodifuzijo je bil potrjen na 43. redni seji 19. novembra 2020.