ZAPISNIK 60. redne seje Sveta za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet), ki je bila v sredo, 20. aprila 2022, ob 16. uri, na sedežu Sveta, Stegne 7, v Ljubljani
Sklep 1:
Potrdi se v sklicu predlagani dnevni red 60. redne seje Sveta za radiodifuzijo.
Potrjeni dnevni red:
1. Določitev dnevnega reda 60. redne seje Sveta – predlog v sprejem
2. Potrditev zapisnika 59. redne seje Sveta – predlog v sprejem
3. Vprašanje enakovrednosti davčne obravnave domačih in tujih ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev – obravnava
4. Vloga zavoda KIC Notranjske za pridobitev dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program KICTV – v predhodno mnenje
5. Predlog pogojev in meril za javni razpis za podelitev petih (5) pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Zahod R2 in petih (5) pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Vzhod R2 – v soglasje
6. Predlog pogojev in meril za izbiro ponudb na javnem razpisu za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo - splošni 2022/1 – v predhodno mnenje
7. Poročilo komisije o pregledu in oceni ponudb, prispelih na javni razpis za podelitev šestih pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Ljubljane - obravnava
8. Letno poročilo Sveta za obdobje 2021/2022 – obravnava
9. Opravila v zvezi z menjavo sestave Sveta – obravnava
10. Razno
11. Potrditev zapisnika 60. redne seje Sveta – predlog v sprejem
Sklep 2/1:
Potrdi se zapisnik 59. redne seje Sveta za radiodifuzijo v predloženem besedilu.
Sklep 2/2:
Zapisnik 59. redne seje se v celoti objavi po obvestilu AKOS, da je bil končan postopek v zvezi s tematiko iz 6. točke 59. redne seje. Do takrat se objavi, da je bil sklep pod predmetno točko sprejet.
Sklep 3/1:
Svet za radiodifuzijo se je pred 60. redno sejo seznanil s strokovnim mnenjem glede obdavčitve domačih in tujih ponudnikov avdiovizualnih medijskih storitev ter enakovredne obravnave.
Svet ugotavlja, da gledano s stališča davčnih obremenitev ni večjih razlik med domačimi in tujimi izdajatelji programov, ki se predvajajo v mrežah slovenskih operaterjev.
Ob tem pa Svet ponovno opozarja, da na tem področju ostaja odprto vprašanje nadzora rabe slovenskega jezika v programih tujih izdajateljev.
Sklep 3/2:
Svet za radiodifuzijo potrjuje, da je bilo javno naročilo »preučitev določenih vidikov davčne zakonodaje za potrebe vsebinskega dela Sveta za radiodifuzijo« izvedeno v celoti.
Sklep 4:
Svet za radiodifuzijo daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije pozitivno predhodno mnenje k izdaji dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti zavodu KIC Notranjske za televizijski program KICTV.
Obrazložitev:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) je od Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) dne 28. 3. 2022 prejel vlogo KIC Notranjske, Dovce 48, 1381 Rakek, za izdajo dovoljenja za izvajanje televizijske dejavnosti za televizijski program KICTV. Iz dopisa agencije št. 38161-5/2022/4 izhaja, da je vloga vložnika popolna in da vložnik izpolnjuje pogoje za pridobitev dovoljenj.
Svet je ocenil, da glede na razpoložljive podatke ne obstajajo zadržki glede izdaje novega dovoljenja izdajatelju, zato je odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Sklep 5:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) soglasje k pogojem in merilom za javni razpis za podelitev petih (5) pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Zahod R2 in petih (5) pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Vzhod R2.
Obrazložitev:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) je 1. 4. 2021 s strani agencije v potrditev prejel predlog pogojev in meril za zadevni javni razpis (priloga dopisu 38141-3/2020/4).
Svet na podlagi 2. odstavka 104.a člena ZMed daje agenciji soglasje k pogojem in merilom za javne razpise za razširjanje programov na razpisanem območju v digitalni radiodifuzni tehniki.
Svet je preučil predlagane pogoje in merila. Svet meni, da so pogoji in merila primerno zastavljeni in da ustrezno sledijo določbam ZMed, praksi predhodnih razpisov ter javnemu interesu na področju zvokovne radiodifuzije. Svet pozdravlja tudi izrecno vključitev zahtev, ki se nanašajo na podvajanje programskih vsebin in vključevanje radijskih mrež, s čimer bodo ustrezne omejitve veljale tudi v prihodnosti.
Svet se prav tako strinja, da se na tem razpisu podeli po pet pravic za vsako od obeh območij, kar je trenuten maksimum, s čimer naj se zasleduje cilj čim hitrejše zapolnitve omrežja R2 z zainteresiranimi lokalnimi programi.
Svet na tem mestu ponovno izraža svoje pričakovanje o prihodnjem razvoju digitalnega omrežja R2 preko minimalnega predpisanega obsega, ki ga opredeljuje odločba za operaterja omrežja, v primeru Ljubljanske kotline pa tudi, da bo le-ta pokrita tako z območja Zahod R2 kot tudi Vzhod R2.
V skladu z navedenim je Svet odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Sklep 6:
Svet za radiodifuzijo daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS pozitivno predhodno mnenje k pogojem in merilom za izbiro ponudb na javnem razpisu za dodelitev radijskih frekvenc za analogno zvokovno radiodifuzijo – splošni 2022/1.
Obrazložitev:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) je 6. 4. 2022 s strani Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS (v nadaljnjem besedilu: agencija) prejel predlog pogojev in meril za izbiro ponudb na zadevnem javnem razpisu. Svet na podlagi 3. odstavka 38. člena Zakona o elektronskih komunikacijah k pogojem in merilom daje predhodno pisno mnenje.
Svet je preučil predlagane pogoje in merila in vso ostalo predloženo dokumentacijo. Svet pritrjuje stališču agencije glede strateških izhodišč za dodelitev predmetnih radijskih frekvenc ter glede ciljev, ki naj jih razpis zasleduje. Svet se strinja z načinom podelitve frekvenc in s konceptom oblikovanja pogojev in meril za zadevni razpis. Svet meni, da je pri dodeljevanju novih frekvenc potrebno zasledovati cilj čimbolj enakopravne obravnave ponudnikov, ob upoštevanju njihove siceršnje raznolikosti.
Svet meni, da so pogoji in merila glede na namen razpisa oblikovani ustrezno oziroma so z njim skladni. V skladu s tem je Svet odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Sklep 7:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) predlaga, da se na javnem razpisu za podelitev šestih pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Ljubljane pravice podelijo naslednjim ponudnikom:
a) na prvem sklopu:
- ponudniku Klub Radio Terminal za program Radio Terminal (ponudba št. 9),
- ponudniku RADIO OBALA d.o.o. za program RADIO ENERGIJA (ponudba št. 8),
b) na drugem sklopu:
- ponudniku RADIO CENTER d.o.o. za program CENTER 7 (ponudba št. 4),
- ponudniku HSG d.o.o. za program RETRO RADIO (ponudba št. 3),
- ponudniku RADIO PRO 1 d.o.o. za program RADIO 1 SLOVENSKE (ponudba št. 2).
Obrazložitev:
Svet je od komisije za vodenje javnega razpisa prejel poročilo o pregledu in oceni ponudb, ki so prispele na javni razpis za podelitev šestih pravic razširjanja radijskega programa v digitalni radiodifuzni tehniki na območju Ljubljane. Iz poročila izhaja, da je na javni razpis prispelo devet pravočasnih in pravilno označenih ponudb, ki so tudi izpolnjevale vse pogoje, ki so navedeni v sklepu oziroma v razpisni dokumentaciji.
Od prispelih ponudb dve ponudbi prispeli na prvi sklop, sedem pa na drugi sklop. Te ponudbe je razpisna komisija po posameznih sklopih ocenila ter jih razvrstila glede na skupno število doseženih točk. Komisija je preverila tudi, ali mora upoštevati katero od omejitev iz točke 5 razpisne dokumentacije, pri čemer ni našla zadržkov za podelitev.
Svet je po pregledu poročila in ponudb ugotovil, da ne obstajajo razlogi, zaradi katerih bi dvomil v ustreznost ugotovitev iz poročila, ki se nanašajo na izpolnjevanje pogojev in oceno ponudb, pa tudi na preverjanje obstoja razpisnih omejitev. Svet meni, da je komisija ustrezno pregledala ponudbe, preverila izpolnjevanje razpisnih pogojev in ponudbe ustrezno ocenila ter razporedila. V skladu s tem Svet za podelitev pravic na predlaga skupno pet ponudb, navedenih v izreku tega sklepa.
Ob tem pa Svet pozdravlja dejstvo, da bodo v odločbe o podelitvi pravic zapisane tudi zahteve, ki bodo v največji možni meri prepovedovale predvajanje istih govornih vsebin. To je edina možna garancija, da novi programi na omrežju R3 ne bodo predvajali istih programskih vsebin glede na druge radie, ki se pojavljajo na digitalnih omrežjih.
V skladu z navedenim je Svet odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Sklep 8:
Svet za radiodifuzijo potrjuje predloženi predlog Letnega poročila Sveta za radiodifuzijo za obdobje 2021/2022. Letno poročilo se predloži Državnemu zboru in Državnemu svetu.
Obrazložitev:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) kot neodvisno in strokovno telo na podlagi Zakona o medijih za Državni zbor pripravlja letna poročila oziroma ocene stanja na področju radiodifuzije in predloge za izboljšanje stanja. Letno poročilo Sveta za obdobje 2021/2022 združuje vse navedene elemente. Letno poročilo Svet vsako leto posreduje tudi Državnemu svetu, ki prav tako obravnava letna poročila Sveta.
Sklep 9:
Predsednik Sveta se pooblasti, da skliče 1. sejo Sveta za radiodifuzijo v novi sestavi.
Pot točko 10 so bili sprejeti standardni sklepi.
Sklep 11/1:
Potrdi se zapisnik 60. redne seje Sveta za radiodifuzijo v predloženem besedilu.
Sklep 11/2:
Zapisnik 60. redne seje se v celoti objavi po obvestilu AKOS, da je uveden upravni postopek v zvezi s tematiko iz 7. točke 60. redne seje. Do takrat se objavi, da je bil sklep pod predmetno točko sprejet.
Zapisnik 60. redne seje je dostopen TUKAJ.
Zapisnik 60. redne seje Sveta za radiodifuzijo je bil potrjen ob zaključku iste seje.