ZAPISNIK 29. redne seje Sveta za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet), ki je bila v četrtek, 26. septembra 2019, ob 16. uri, na sedežu Sveta za radiodifuzijo, Stegne 7, v Ljubljani
Sklep 1:
Potrdi se v sklicu predlagani dnevni red 29. redne seje Sveta za radiodifuzijo.
Potrjeni dnevni red 29. redne seje:
1. Določitev dnevnega reda – predlog v sprejem
2. Potrditev zapisnika 28. redne seje Sveta – predlog v sprejem
3. Pobude in vprašanja zainteresirane javnosti – obravnava
4. Vloga družbe RADIO CENTER d.o.o. za pridobitev dovoljenja za izvajanje radijske dejavnosti za radijski program RADIO CENTER ZAHOD – v predhodno mnenje
5. Predlog sprememb Zakona o medijih (ZMed-E) – dodatna obravnava
6. Letno poročilo oziroma ocena stanja Sveta na področju radiodifuzije - obravnava
7. Razno
Sklep 2:
Potrdi se zapisnik 28. redne seje Sveta za radiodifuzijo v predloženem besedilu.
Sklep 3:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) meni, da je zahteva PRO TV d.o.o. po uvrstitvi televizijskih programov vseh izdajateljev, ki jim je izdano dovoljenje iz 105. člena Zakona o medijih (v nadaljevanju: ZMed), v vse programske sklope operaterja A1 Slovenija d. d., vključno z »osnovnim paketom«, utemeljena pod pogojem, da se nanaša na programe, ki so za operaterja brezplačni.
Zato Svet poziva A1 d. d., da upošteva zakonsko določilo 112. člena ZMed, ki operaterju nalaga enakopravno obravnavo vseh izdajateljev ter njihovih programov in vse brezplačne programe z dovoljenjem iz 105. člena ZMed uvrsti v t. i. „osnovni paket“ televizijskih programov.
Obrazložitev:
Svet se je v svojem sklepu št. 0132-40/2018/3 z 9. 10. 2018 opredelil, da bi morali vsi operaterji oblikovati vsaj »zakonsko predpisani minimalni paket«, v katerem bi morali biti vsi programi iz 76., 77., 79., 80 in 81. člena ZMed, ter hkrati priporočil oblikovanje t. i. »slovenskega paketa«, v katerem bi bili vsi programi z izdanim dovoljenjem po 105. členu ZMed, za katere morajo operaterji izdajateljem plačevati nadomestilo.
A1 d. d. je bil prvi operater, ki je sledil ugotovitvam omenjenega sklepa ter pripravil »osnovni paket« televizijskih programov, v katerem so bili programi RTV Slovenija in programi posebnega pomena, vanj pa so bili umeščeni tudi programi z izdanim dovoljenjem po 105. členu ZMed, za katere operaterji izdajateljem ne plačujejo nadomestil. A1 d. d. je naknadno tovrsten paket ukinil oziroma je pakete oblikoval na način, da je v »osnovni paket« vrnil nekatere programe, ki so za operaterja plačljivi. Po podatkih, ki jih je operater kot odgovor na zastavljeno vprašanje Sveta o plačljivosti programov posredoval 6. 10. 2017, programi izdajateljev POP TV d.o.o., KANAL A d.o.o. in Antenna TV SL d.o.o., ki so trenutno del operaterjevega „osnovnega paketa“, za operaterja niso brezplačni.
Uvrščanje plačljivih komercialnih programskih vsebin v osnovne pakete operaterjev po mnenju Sveta pomeni prisilno prodajo komercialnih vsebin nekaterih izdajateljev vsem naročnikom storitev posameznega operaterja in s tem kupcu ne dopušča možnosti proste odločitve pri nakupu teh vsebin. Po mnenju Sveta tovrstna praksa pomeni kršitev tako Zakona o medijih kot tudi pravic potrošnika.
Svet po drugi strani ne vidi ovir za uvrstitev programov, za katere je izdano dovoljenje iz 105. člena ZMed, v osnovni paket operaterja, če so ti programi brezplačni. Pri tem sploh ni relevantno, ali so v „osnovni shemi“ operaterja tudi plačljivi programi, za katere je izdano dovoljenje iz 105. člena ZMed, saj brezplačnih in plačljivih programov ni mogoče enačiti.
112. člen ZMed operaterja zavezuje k obravnavi izdajateljev in njihovih programov pod enakopravnimi pogoji, pri čemer je po mnenju Sveta potrebno predvsem ločiti med programi, ki so plačljivi, in programi, ki so brezplačni. Enakovredno je potrebno obravnavati brezplačne programe med sabo in plačljive programe med sabo, ne pa tudi obojih skupaj. V primeru, da je operater A1 d. d. v „osnovni paket“ televizijskih programov uvrstil določene programe izdajateljev z dovoljenjem iz 105. člena ZMed, ki so brezplačni, bi po mnenju Sveta enako moral storiti z vsemi brezplačnimi programi, za katere je izdajateljem izdano dovoljenje iz 105. člena ZMed. Na primerljiv način bi moral operater pod enakopravnimi pogoji obravnavati tudi vse programe izdajateljev z dovoljenjem iz 105. člena ZMed, ki so plačljivi, pri čemer pa po mnenju Sveta ni primerno, da so ti programi uvrščeni v »osnovni paket«, bi pa lahko bili v skladu s priporočilom Sveta uvrščeni v poseben »slovenski paket«.
Sklep 4:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljnjem besedilu: Svet) daje Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) pozitivno predhodno mnenje k izdaji dovoljenja za izvajanje radijske dejavnosti družbi RADIO CENTER d.o.o. za radijski program RADIO CENTER ZAHOD.
Obrazložitev:
Svet je od agencije dne 16. 9. 2019 prejel vlogo družbe RADIO CENTER d.o.o., Železna cesta 14, 1000 Ljubljana, za izdajo dovoljenja za izvajanje radijske dejavnosti za radijski program RADIO CENTER ZAHOD. Iz dopisa agencije št. 38161-16/2019/10 izhaja, da je vložnik z dnem 26. 8. 2019 vložil popolno vlogo ter da izpolnjuje formalne pogoje za pridobitev dovoljenja, zato je Svet odločil tako, kot izhaja iz izreka sklepa.
Ob tem pa Svet ne more spregledati dejstva, da vložnik želi pridobiti dovoljenje v času, ko se pripravlja izgradnja novega nacionalnega digitalnega radijskega omrežja, ki bo predvidoma razdeljeno na zahodni in vzhodni del, ime novega programa pa vsebuje tako ime obstoječih radijskih programov (oziroma mreže) kot tudi besedo zahod. Svet zato na tem mestu izrecno opozarja, da nasprotuje vsakršni možnosti podvajanja programskih vsebin na DAB+ omrežjih in bo posledično nasprotoval morebitnemu oddajanju predmetnega programa v digitalni radiodifuzni tehniki, če bo program vsebinsko enak ali podoben kateremukoli drugemu programu na DAB+ omrežjih oziroma bi se del programskih vsebin glede na drug program na DAB+ omrežjih podvajal.
Sklep 5:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) svoje pripombe na predlog sprememb Zakona o medijih (ZMed-E), ki jih sprejel 30. 8. 2019, dopolnjuje s tem, da nasprotuje neselektivni odpravi vseh omejitev v zvezi oglaševanjem v radijskih programih s predlaganim brisanjem določb 93. do 99. člena ZMed v celoti.
Obrazložitev:
Svet je 30. 8. 2019 sprejel pripombe na predlog sprememb Zakona o medijih (ZMed-E), ki jih je posredoval Ministrstvu za kulturo.
Po pripravi in pošiljanju pripomb na ZMed-E a je bilo ugotovljeno, da v dokument niso bile vključene pripombe v zvezi z ukinitvijo omejitev v zvezi z oglaševanjem v radijskih programih, zato je sprejel pričujoči sklep. Svet meni, da se je potrebno spremembam na tem področju lotiti z veliko previdnostjo, neselektivni odpravi vseh omejitev pa odločno nasprotuje.
Sklep 6:
Svet za radiodifuzijo (v nadaljevanju: Svet) bo nemudoma začel z aktivnostmi za čimprejšnjo pripravo letnega poročila oziroma ocene stanja za obdobje 2018/19. V poročilu se bo osredotočil na spremembe, ki so na področju radia in televizije v Republiki Sloveniji nastale v zadnjem letu, pri čemer bo izhajal predvsem iz vsebine istega dokumenta za obdobje 2017/18.
Obrazložitev:
Svet je v letnem poročilu oziroma oceni stanja za obdobje 2017/18 opredelil temeljne probleme in nevarnosti ter nakazal smeri reševanja problematike. Osnovni parametri, ki določajo medijski prostor oziroma trg radia in televizije, se v enem letu ne morejo bistveno spremeniti, zato se bo Svet v dokumentu za obdobje 2018/19 osredotočil na spremembe, ki so nastale v času od lanskega dokumenta.
K točki 7. so bili sprejeti standardni sklepi.
Celoten zapisnik 29. redne seje je dostopen TUKAJ.
Zapisnik 29. redne seje Sveta za radiodifuzijo je bil potrjen na 30. redni seji 24. oktobra 2019.